2012. november 4., vasárnap

33-34.fejezet shiver borzongás


harmincharmadik fejezet • Sam

5°C

ÉJJEL, HOSSZÚ IDEJE ELŐSZÖR, Mr. Dario kutyáiról álmodtam. 
Izzadtan ébredtem és rázott a hideg. Vér ízét éreztem a számban. Odébb gördültem Grace-től, mert úgy éreztem, a heves szívdobogásom felébresztheti, és lenyaltam a vért az ajkamról. Elharaptam a nyelvemet.
Emberként, biztonságban, Grace ágyában olyan könnyű volt elfelejteni a világom primitív erőszakosságát! Könnyedén láttam magunkat olyannak, amilyennek ő láthatott: néma, varázslatos kísérteteknek az erdőben. És ha csak farkasok volnánk, talán igaza is lenne. Az igazi farkasok nem jelentettek veszélyt. De mi nem voltunk igazi farkasok.
Az álom azt súgta, hogy figyelmen kívül hagytam a jeleket. Azokat, amelyek azt mutatták, hogy a világom durvaságát Grace világába hoztam. Farkasok az iskolájánál, a barátnője házánál, és most az övénél is. Farkasok, akik emberszívet hordanak az irhájuk alatt.
A sötét szobában Grace ágyában fekve hegyeztem a fülemet. Azt hittem, karmok kopogását hallom a tornácon, és olyan volt, mintha Shelby szagát érezném még az ablakon keresztül is. Tudtam, hogy engem akar - azért, amit képviselek. Az emberi falkavezér, Beck kedvence voltam, és Paulé is, aki a farkasfalkát vezette. Várható volt, hogy én leszek az utódjuk mindkét poszton. A mi kis világunkban nekem nagy hatalmam volt.
Ó, és Shelby hatalmat akart.
Dario kutyái is ezt bizonyították. Amikor tizenhárom évesen Beck házában éltem, a legközelebbi szomszédunk (úgy harminc hektárral távolabb) elköltözött, és a hatalmas házat egy gazdag csodabogárnak, Mr. Dariónak adta el. Személy szerint nem voltam lenyűgözve tőle. Különös szaga volt, mintha holtában tartósították volna. Amíg nála voltunk, az idő nagy részében a bonyolult riasztórendszert magyarázta, amit azért készíttetett, hogy megóvja a régiségkereskedését („vagyis a drogüzletet” - mondta később Beck), és rajongással beszélt a harci kutyákról, amelyek a házat őrizték, amikor nem volt otthon.
Aztán megmutatta őket. Életre kelt szörnyek voltak, sápadt, ráncos bőrű, tajtékosan vicsorgó maszkok. Dario azt mondta; dél-amerikai fajta, marhacsordák őrzésére tenyésztették ki őket. Elégedettnek látszott, amikor arról mesélt, hogyan tépnék le és ennék meg egy ember arcát. Beck kétértelmű arckifejezéssel közölte, reméli, hogy Mr. Dario nem engedi ki a kutyákat a kertből. Mr. Dario a kutyák befelé fordított szöges nyakörvére mutatott, és biztosított minket, hogy csak annak az arcát tépik le, aki belopódzik a kertbe éjszaka, hogy ellopja a régiségeit. („A nyakörv kirázza a kutyák lelkét” - mondta később Beck, és rángatózott, mintha áram ütötte volna meg.) Mr. Dario megmutatta a kapcsolót, amely a kutyák elektromos nyakörveit szabályozza és a ház közelében tartja őket. Porszerű, fekete festék borította a dobozt, amely sötét maszatot hagyott a kezén.
Senki sem gondolt később a kutyákra, de én a megszállottjukká váltam. Másra sem tudtam gondolni, csak arra, hogy elszabadulnak, és darabokra tépik Becket vagy Pault, leszakítják az arcukat és megeszik. Hetekig foglalkoztatott a kutyák gondolata. Egy forró nyári napon Becket a konyhában találtam, rövidnadrágban és pólóban, amint éppen a bordákat kenegette páclével a barbecue-hoz.
- Beck?
Nem nézett fel a gondos ecsetelésből
- Szükséged van valamire, Sam?
- Megmutatnád, hogyan lehet megölni Mr. Dario kutyáit? - Beck megpördült; én pedig hozzátettem: - Ha szükség lenne rá.
- Nem lesz szükség rá.
Utáltam könyörögni, de azért megtettem.
- Légy szíves!
Beck pofákat vágott és nemet mondott, de másnap hazahozott fél tucat nyers csirkét, és megtanított, hogyan keressem meg az ízületek pontjait és hogyan törjem el őket. Amikor nem ájultam el a csirkéktől, vörös húst hozott, amelyből még vér szivárgott. Elernyedt az állkapcsom a hányingertől. A csontok kemények és hidegek voltak, engesztelhetetlenek a kezem alatt, lehetetlen volt eltörni őket anélkül, hogy megkerestem volna az ízületet.
- Nem unod még? - kérdezte Beck pár nap múlva. Megráztam a fejem; a kutyák az álmaimban kísértettek, megmérgezték a dalokat, amelyeket írtam. Hát folytattuk. Beck talált házi videókat kutyaviadalokról; együtt néztük, ahogy a kutyák széttépik egymást a felvételeken. A szám elé szorítottam a kezemet, háborgott a gyomrom a kiontott vér látványától. Figyeltem, ahogy némelyik kutya a nyaki vénára ment, mások a mellső lábakra: eltörték és a földre vitték az ellenfelüket. Beck mutatott egy különösen egyenlőtlen viadalt. Egy hatalmas pitbull és egy kis keverék terrier között.
- Nézd a kisebb kutyát. Az lennél te. Amikor ember vagy, erősebb vagy, mint a legtöbben, de még mindig nem olyan erős, mint Dario kutyái. Nézd, hogy harcol a kicsi! Legyengíti a nagy kutyát. Kifárasztja.
Figyeltem, ahogy a kis terrier megöli a nagy kutyát. Aztán Beck meg én kimentünk és verekedtünk - kis kutya, nagy kutya.
Elmúlt a nyár. Egyenként kezdtünk átváltozni, először a legöregebbek és legelővigyázatlanabbak. Hamarosan csak egy maroknyi ember maradt: Beck, makacsságból, Ulrik, puszta ravaszságból, Shelby, hogy a közelünkben legyen. Meg én, mert még fiatal voltam, és nem annyira sérülékeny.
Sosem fogom elfelejteni a kutyaviadal hangjait. Aki nem hallotta, nem tudja elképzelni azt az ősi vadságot, ahogy két kutya el akarja pusztítani egymást. Még farkasként sem mentem bele soha ilyen verekedésbe - a falkában a dominanciáért harcoltunk, nem az ölésért.
Az erdőben voltam. Beck azt mondta, ne hagyjam el a házat, de természetesen kimentem este sétálni. Volt egy ötletem, hogy írok egy dalt a nappal és az éjszaka közötti pillanatról, és épp elcsíptem egy szövegfoszlányt, amikor meghallottam a kutyákat. A veszekedés a közelről jött, az erdőből, nem Dario háza felől, de tudtam, hogy farkasok nem lehetnek. Azonnal felismertem azt a morajló morgást.
Aztán megpillantottam őket. Két hatalmas, fehér kísértet közeledett a fénytelen estében: Dario szörnyei. Egy fekete farkas küzdött, vérzett, fetrengett a bozótban. Paul mindent megtett, amit ösztönei diktálnak: hátracsapta a fülét, leeresztette a farkát, félig elfordította a fejét. Minden porcikája megadást sikoltott. De nem ismerték a jeleket; csak támadni tudtak. Elkezdték darabokra szaggatni Pault.
- Hé! - kiáltottam. A hangom nem volt olyan erős, mint számítottam. Megpróbáltam újra, és ezúttal félig morogva.
- Hé!
Az egyik kutya felém iramodott; megfordultam és felhemperedtem, a szememet nem vettem le a másik fehér démonról, amelynek a fogai összezárultak a fekete farkas torkán. Paul levegőért kapkodott, és az arca egyik fele karmazsinszínben ázott. A Pault leszorító felé vetődtem, és mindhárman a földre zuhantunk. A szörnyeteg nehéz volt, véres és csupa izom. Szánalmasan gyenge emberi kezemmel a torka felé kaptam, és elvétettem.
Holtsúly zuhant a hátamra, és forró nyál fröccsent a nyakamra. Épp időben fordultam meg, hogy elkerüljem a kutya gyilkos harapását, és helyette a vállamban érezzem a másik agyarait. Csont csikordult csonton - hányingerkeltő, erős érzés volt, ahogy a kutya foga a kulcscsontomat érte.
- Beck! - kiabáltam. Őrjítően nehéz volt a fájdalom hatása alatt, a szemem láttára haldokló Paul mellett gondolkodni. Mégis eszembe jutott a kis terrier - gyors volt, halálos, kegyetlen. A Paul nyakát halálos kapocsba szorító kutya felé nyúltam. Megragadtam a mellső lábát, rátaláltam az ízületre, és nem gondoltam a vérre. Nem gondoltam a hangra sem, amit majd kiad. Semmi másra nem gondoltam, csak a mozdulatra, ahogy
reccs.
A kutya szeme kifordult. Az orrán keresztül fütyülő hangot hallatott, de nem eresztette a farkast.
A túlélési ösztön azt üvöltötte a fülembe, hogy vessem le magamról a másik kutyát; rázta és őrölte a vállamat a vasnehéz, tűzforró állkapcsai között. Azt képzeltem, hogy érzem, ahogy kirántja a csontjaimat a helyükről. Láttam magam előtt, ahogy a karomat kitépi a helyéből.
De Paul nem várhatott.
Nem éreztem rendesen a jobb karomat, de a balommal a markomba szorítottam a szörnyeteg torkát, és megtekertem, szorítottam, fojtogattam, amíg meg nem hallottam, hogy levegőért kapkod. Én voltam a terrier. A kutya fáradhatatlan volt, szorította Paul nyakát, de az én szorításom sem lankadt. Felnyúltam a másik kutya alól, amelyik a vállamat szorította, a zsibbadt jobb kezemet az első kutya orrára tettem, befogtam az orrát. Nem gondoltam semmire, az agyam messze járt, a házban, valami meleg helyen, zenét hallgatott, verset olvasott, csak nem ott, ahol éppen ölni készültem.
Egy iszonyú pillanatig nem történt semmi. Szikrák pattogtak a szemem előtt. Aztán a kutya a földre puffant, és Paul kiszabadult a szorításból. Mindenütt vér volt - az enyém, Paulé, a kutyáké.
- Ne engedd el! - hallottam Beck hangját. Már hallottam a léptek tompa zaját is a fák közül. - Ne ereszd el, még nem döglött meg!
Nem éreztem egyik kezemet sem - semmit nem éreztem -, de úgy gondoltam, még szorítom a kutya nyakát, azét, amelyik Pault harapta meg. Aztán éreztem, ahogy a vállamba mélyesztett fogak megrándultak, amikor a kutya megtántorodott. Egy farkas, Ulrik vicsorogva ugrott a torkának, és lerántotta rólam. Aztán egy durranást hallottam, és rájöttem, hogy puskalövés. Újabb durranás hallatszott, ezúttal közelebbről, és rándulást éreztem az ujjaim alatt. Ulrik zihálva elhátrált, és hirtelen olyan csönd lett, hogy csengett bele a fülem.
Beck gyengéden leválasztotta a kezemet a kutya torkáról és a vállamra nyomta. A vérzés lassult; azonnal kezdtem jobban érezni magam, ahogy a hihetetlen, megtépett testem gyógyítani kezdte önmagát.
Beck letérdelt elém. Reszketett a hidegtől, a bőre szürke volt, a vállai furcsa szögben görnyedtek előre.
- Jól csináltad, tudod? Megmentetted Paul életét. Azok a nyomorult csirkék nem mentek veszendőbe.
Mögötte Shelby állt némán, keresztbe tett karral, figyelte a száraz, halott levelek között ziháló Pault. Figyelte, ahogy én meg Beck összedugjuk a fejünket. Ökölbe szorított kezén porszerű, fekete maszat volt.
A szoba puha sötétjében Grace felé fordultam, és a vállába fúrtam az arcomat. Érdekes, hogy a legerőszakosabb pillanatokat nem farkasként, hanem emberként éltem át.
Odakint karmok távoli kaparászását hallottam a tornácon. Lehunytam a szememet, és próbáltam Grace szívdobbanásaira koncentrálni.
A vér íze a számban a télre emlékeztetett.
Tudtam, hogy Shelby engedte ki a kutyákat.
Azt akarta, hogy én álljak a falka élén, és ő mellettem, Paul pedig az utamban volt. Ahogy Grace az ő útjában.

harmincegyedik fejezet • Grace

9 °C

EGYSZERŰ KÉPEK KOLLÁZSÁVÁ MOSÓDTAK ÖSSZE A NAPOK: hűvös séták az iskola parkolójában, Olivia üres padja az osztályban, Sam lélegzete a fülemben, mancsnyomok az udvarunk fagyott füvén.
Hétvégére fuldokoltam a várakozástól, bár nem voltam biztos benne, hogy mire is várok. Sam forgolódott előző éjszaka, rémálom gyötörte, és szombat reggel olyan szörnyen nézett ki, hogy ahelyett, hogy terveket szőttem volna a hétvégére, inkább csak leültettem a kanapéra, miután a szüleim elmentek a barátaikhoz ebédelni.
Sam karjában feküdtem, miközben rosszabbnál rosszabb tévéfilmekre kapcsolt. Megállapodtunk egy sci-fi thrillernél, aminek az előállítása valószínűleg kevesebbe került, mint a kocsim. Gumiszerű polipkarok voltak mindenütt, mire Sam végre megszólalt.
- Bánt téged, hogy a szüleid olyanok, amilyenek?
Sam hónaljához dörzsöltem az arcomat. Nagyon Sam illata volt ott.
- Ne beszéljünk róluk.
- De beszéljünk róluk.
- De minek? Mit lehet mondani? Ez így jó. Rendben vannak. Ők ilyenek.
Sam ujjai gyengéden megérintették az államat, és felemelte az arcomat.
- Grace, ez így nem jó. Itt vagyok már… Hány hete is? Nem is tudom. De tudom, hogy milyenek, és ez nincs rendben.
- Ők azok, akik. Nem tudtam, hogy mások szülei nem ilyenek, amíg el nem kezdtem suliba járni. Amíg el nem kezdtem olvasni. De komolyan, Sam, minden rendben.
Felforrósodott a bőröm. Elhúztam a fejemet és a képernyőre néztem, ahol egy kis autó fuldoklott a nyálkában.
- Grace - mondta Sam lágyan. Olyan nyugodtan ült, mintha ez egyszer én volnék a vadállat, amely eltűnhet, ha megmoccan. - Nem kell megjátszanod magad előttem.
Néztem, ahogy az autó darabokra esett a sofőrrel és az utasával együtt. Nehéz volt megállapítani, mi történik, főleg hogy a hang le volt véve, de úgy tűnt, hogy az autó darabjai polipkarokká változtak. Egy fickó kutyát sétáltatott a háttérben, és észre sem vette. Hogyhogy nem vette észre?
Nem néztem Samre, de tudtam, hogy engem néz és nem a tévét. Nem tudtam, mit várt, mit mondok majd. Nem volt mit mondanom. Ez nem probléma volt, hanem az élet.
A polipkarok elkezdtek mászni a földön, keresték az eredeti csápos szörnyet, hogy újra csatlakozhassanak hozzá. Kizárt dolog volt, hogy sikerül nekik, az eredeti idegen lény Washington DC-ben égett, a Washington Emlékmű körül olvadozott. Az új csápok kénytelenek voltak egyedül kínozni a világot.
- Miért nem tudom rávenni őket, hogy jobban szeressenek, mint ahogy szeretnek?
Ezt én mondtam? Nem is az én hangom volt. Sam ujjai az arcomat cirógatták, de nem könnyeztem. Közel sem jártam a síráshoz.
- Grace, szeretnek téged. Nem veled van baj. Ez az ő problémájuk.
- Annyira akartam. Sosem keveredem bajba. Mindig megcsinálom a leckémet. Megfőzöm a nyüves kajájukat, ha itthon vannak, aminek az előfordulása a soha.., - Határozottan nem az én hangom volt. Én nem káromkodom. - És kétszer majdnem megöltek, de ez semmin nem változtatott. Nem mintha azt akarnám, hogy körülugráljanak. Csak szeretnék egy napot, csak szeretnék… - Nem tudtam befejezni a mondatot, mert nem tudtam, hogy végződik.
Sam a karjába húzott.
- Jaj, Grace, ne haragudj! Nem akartalak megríkatni.
- Nem sírok.
A hüvelykujjával megsimogatta az arcomat, óvatosan, aztán megmutatta az ujja hegyén csapdába ejtett könnycseppet. Hülyén éreztem magam. Hagytam, hogy magához öleljen és az állát a fejemre tegye. Visszanyertem a hangomat, a karjaiba bugyolálva.
- Talán túl jó vagyok. Ha zűrjeim lennének a suliban, vagy felgyújtanám mások garázsát, talán észrevennének.
- Te nem vagy olyan. Tudod te is - mondta. - Egyszerűen csak, önző emberek, ez minden. Ne haragudj, hogy megkérdeztem, Nézzük ezt a hülyeséget.
A mellére hajtottam a fejemet, és hallgattam a szívdobogását. Olyan normális hang volt, egy hétköznapi emberi szív. Már olyan hosszú ideje volt ember, hogy alig éreztem az erdő enyhe illatát, alig emlékeztem, hogy milyen érzés volt a nyaka dús szőrébe mélyeszteni ujjaimat. Sam fölhangosította a tévét és csak ültünk sokáig, mint két élőlény egy testben, amíg el nem felejtettem, hogy mi zaklatott fel, és megint önmagam lettem.
- Bár nekem is lenne, ami neked - mondtam.
- Mim van nekem?
- A falkád. Beck. Ulrik. Amikor róluk mesélsz, látom, milyen fontosak neked - feleltem. Ők tettek ilyen emberré böktem meg a mellkasát. - Csodálatosak, úgyhogy te is csodálatos vagy.
Sam behunyta a szemét.
- Azt nem tudom. - Újra felnézett. - De mindegy is, téged is a szüleid tettek azzá, ami vagy. Gondolod, hogy ilyen önálló lennél, ha többet lennének itthon? Legalább te valaki vagy, ha nincsenek itt. Én úgy érzem, mintha nem az lennék, aki azelőtt. Mert sok minden, ami vagyok, az csak Beckkel meg Ulrikkal és a többiekkel lehetek.
Hallottam, ahogy megáll egy autó a ház előtt. Tudtam, hogy Sam is hallotta.
- Ideje eltűnnöm - mondta.
Megfogtam a karját.
- Unom már a bujkálást. Szerintem ideje, hogy megismerkedjetek. Sam nem ellenkezett, de aggodalmas pillantást vetett az ajtó felé. - És most bevégeztetik - mondta.
- Ne melodrámázz! Nem fognak megölni.
Rám nézett.
Elvörösödtem.
- Sam, nem úgy értettem. Jézusom. Sajnálom. - El akartam fordulni, de nem tudtam, mint amikor autóbalesetet lát az ember. Vártam a karambolt, de az arckifejezése nem változott. Mintha lett volna egy kis eltérés Samnek a szüleiről szóló emlékei és az érzelmei között, egy kicsi gyújtáskiesés, ami kegyesen összetartotta őt.
Sam témát váltott és megmentett, ami nagyon nagyvonalú volt
- Játsszam e1 a barátságos fiút, vagy csak barátok vagyunk?
- A fiúm vagy. Nem játszom meg magam.
Sam két centivel odébb araszolt a kanapén, kihúzta a karját a feje mögül és a támlára tette. A falhoz kezdett beszélni:
- Helló, Grace szülei: Grace fiúja vagyok. Kérem, vegyék figyelembe a tisztes távolságot kettőnk között. Nagyon felelősségteljes vagyok és a nyelvem sosem járt a lányuk szájában.
Kinyílt az ajtó, és ugyanazzal az ideges nevetéssel talpra ugrottunk.
- Te vagy az, Grace? - kérdezte anya könnyedén a folyosóról. - Vagy egy betörő?
- Betörő! - kiáltottam vissza.
- Összevizelem magam - suttogta Sam a fülembe.
- Biztosan te vagy az, Grace? - Anya gyanakodott; nem szokott hozzá, hogy nevetek. - Rachel van itt?
Apa ért elsőnek a nappali ajtajába, és megállt, azonnal kiszúrta Samet.
Egy alig észlelhető mozdulattal Sam elfordította a fejét, épp csak annyira, hogy a fény ne világítsa meg a sárga szemét. Rádöbbentem, hogy Sam már anélkül is furcsaság, hogy farkassá változna.
Apa figyelte Samet. Sam visszanézett, feszült volt, de nem ijedt. Vajon akkor is olyan nyugodtan ült volna, ha tudja, hogy apám is ott volt a hajtóvadászaton az erdőben? Hirtelen elszégyelltem magam apa miatt. Ő is csak egy újabb ember, akitől a farkasoknak tartaniuk kell. Örültem, hogy nem mondtam semmit Samnek.
A hangom elfúlt.
- Apa, ő itt Sam. Sam, ő apa.
Apa egy pillanat törtrészéig nézte, aztán szélesen elmosolyodott.
- Kérlek, mondd, hogy a pasija vagy!
Sam szeme elkerekedett, és kiszakadt belőle egy sóhajtás.
- Igen, apa, ő a barátom.
- Hát, az jó. Kezdtem azt hinni, hogy te nem csinálsz ilyesmit.
- Apa!
- Mi a helyzet? -- kérdezte anya a távolból. Már a konyhában volt, a hűtőben kutatott. Rossz lehetett a kaja az ebéden. - Ki az a Sam?
- A barátom.
Anya megjelenésével megérkezett a mindig jelenlévő terpentinfelhő is. Az alkarjára festék kenődött. Anyát ismerve sejtettem, hogy szándékosan hagyta magán a festéket, amikor elmentek. Először rám, Samre, majd ismét rám nézett zavart arckifejezéssel.
- Anya, ő Sam. Sam, anya.
Éreztem, hogy érzelmek futnak át rajtuk, bár nem, tudtam, milyenek.
Anya csak nézte Sam szemeit, csak nézte, nézte, Sam meg gyökeret eresztett. A karjába bokszoltam.
- Nagyon örvendek - mondta Sam automatikusan.
- Anya, anya - sziszegtem. - Föld hívja anyát!
A javára kellett írnom, hogy az arcára kiült a döbbenet, amikor kirángattam belőle.
- Nagyon ismerős az arcod - mondta Samnek bocsánatkérően.
Aha. Persze. Még egy csecsemő is tudta volna, hogy ez csak átlátszó kifogás volt, amiért a szemét bámulta.
- Talán a városi könyvesboltból, ott dolgoztam - jegyezte meg reménykedve Sam.
Anya felemelt ujjal intett.
- Az lesz az. - Aztán felragyogtatta a százwattos mosolyát, és eltörölte a társasági baklövést, amit elkövetett. - Nos, nagyon örvendek. Felmegyek és dolgozom egy kicsit. - Kivillantotta a festékes karját, hogy jelezze, mit ért „munka” alatt. Kicsit felbosszantott ezzel. Tudtam, hogy a flörtölés csak egy rossz szokás nála, reflex, amit az ismeretlen, de már serdülőkort elért srácok váltanak ki belőle, de akkor is. Nőjön már fel!
Sam meglepett a válaszával.
- Szívesen megnézném a műtermét, amíg itt vagyok, ha nem zavarja. Grace mesélt egy kicsit a művészetéről, és szeretném látni.
Ez részben igaz is volt. Meséltem egy különösen gyomorforgató bemutatójáról. Minden festmény felhőfajtákról volt elnevezve, de a képeken fürdőruhás nők voltak. A „jelentésteli” művészet zászlaja alatt. Nem értettem. Nem akartam érteni.
Anya mereven mosolygott. Valószínűleg sejtette, hogy Sam értelmezésében a jelentésteli művészet hasonló az én felfogásomhoz.
Kételkedve néztem Samet. Ez a hízelgés nem ő volt. Miután anya eltűnt az emeleten, apa meg a dolgozószobájában, nekiszegeztem a kérdést:
- Buksz a büntetésre?
Sam felhangosította a tévét, épp amikor valami csápos izé megevett egy nőt. A támadás után csak egy műanyagnak látszó, levált kar maradt a járdán.
- Csak azt gondoltam, nem árt, ha megkedvel.
- Az egyetlen ember ebben a házban, akinek kedvelnie kell téged, az én vagyok. Miattuk ne aggódj.
Sam felvett egy díszpárnát és magához ölelte, majd ráhajtotta arcát.
- Tudod - kezdte a párnába fojtott hangon - lehet, hogy sokáig kell kijönnie velem.
- Milyen sokáig?
Elképesztően édesen mosolygott.
- A lehető leghosszabb ideig.
- Örökké?
Sam mosolygott, de a vigyora felett a sárga szeme elszomorodott, mintha tudta volna, hogy hazugság, amit mond:
- Annál is tovább.
Mellé ültem, és a karjába bújtam. Tovább néztük, ahogy a csápos űrlény lassan végigmászik a gyanútlan város csatornarendszerén. Sam tekintete a képernyőn volt; mintha tényleg nézné a kilátástalan csillagközi ütközetet, de én csak ültem és próbáltam rájönni, hogy neki miért kellett átváltoznia, és nekem miért nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése