2012. november 4., vasárnap

45-46.fejezet shiver borzongás


negyvenötödik fejezet • Grace

- 1°C

CSENGETT A TELEFON. Ez volt az első gondolatom. A második az, hogy Sam csupasz karja keresztben fekszik a mellkasomon. A harmadik pedig az volt, hogy ahol a takaró alól kilóg, fázik az arcom. Pislogva próbáltam felébredni. Furcsán el voltam veszve a saját szobámban. Beletelt egy kis időbe, hogy rájöjjek, az ébresztőórám normális esetben világító számlapja sötét, és az egyetlen fényforrás a hold odakint, és a csengő mobiltelefon kijelzője.
Fél kézzel kinyúltam a takaró alól, hogy felvegyem, óvatosan, hogy ne mozdítsam meg Sam karját, de a telefon elhallgatott, mire megfogtam. Istenkém, iszonyú hideg volt. Biztosan nem volt áram a vihar miatt, amit az időjósok ígértek. Azon gondolkodtam, vajon mikor ment el az áram, és hogy kell- e aggódnom, hogy Sam nem fázik- e. Óvatosan felhajtottam a takarót, és láttam, hogy mellém gömbölyödve fekszik, a fejét az oldalamba fúrta, csak a válla sápadt, meztelen ívét láttam a félhomályban.
Még mindig vártam, hogy rosszul érezzem magam Sam hozzám préselődő teste miatt, de csak az életet éreztem, és hogy a szívem kalapál az érzelmektől. Ez, Sam meg én, ez a valódi életem. Az az élet, amelyikben iskolába jártam, és a szüleimre vártam, és hallgattam Rachelt, ahogy a húgai miatt dühöng - ehhez képest olyan volt, mint egy fakó álom. Azokat a dolgokat csak addig csináltam, amíg Samre vártam. Odakint távoli, gyászos farkasüvöltés kezdődött, és néhány másodperc múlva a telefon újra megcsörrent, mélyülő hangskálát játszott a farkasok furcsa, digitális visszhangjaként.
Amíg a fülemhez nem tartottam, nem jöttem rá, hogy hibát követek el.
- Sam - mondta egy ismeretlen hang a vonal másik végén. Én hülye! Sam telefonját vettem el az éjjeliszekrényről, nem a sajátomat. Gondolkodtam két másodpercig a válaszon. Megfontoltam, hogy leteszem, de nem tehettem.
- Nem - feleltem. - Nem Sam.
A hang kellemes volt, de a szavak mögött hallottam az élét. - Elnézést kérek. Téves.
- Nem - mondtam, mielőtt letette volna. - Ez Sam telefonja.
Hosszú, nehéz csend támadt, aztán:
- Ó! - Újabb szünet. - Te vagy a lány, igaz? Aki a házamban járt.
Próbáltam kitalálni, mit nyerek vele, ha tagadok, de üres lapot húztam.
- Igen.
- Neved is van?
- Hát magának?
Röviden nevetett, humortalanul, de nem kellemetlenül.
- Azt hiszem, kedvellek. A nevem Beck.
- Érthető. - Elfordultam Samtől, aki még mindig nagyokat szuszogott, a feje fölé tett karjától nem hallotta a hangomat. - Mit csinált, amivel felhúzta?
Ismét a kurta nevetés.
- Még mindig haragszik?
Megfontoltam a választ.
- Most nem. Alszik. Átadhatok egy üzenetet? - Ránéztem Beck számára a kijelzőn, próbáltam megjegyezni.
Újabb hosszú szünet következett, már azt hittem, letette, de aztán hallhatóan felsóhajtott.
- Sam egyik… barátja megsérült. Fel tudnád ébreszteni?
Az egyik farkas. Csak az lehetett. Bebújtam a takarók alá.
- Ó… persze. Persze hogy felébresztem.
Letettem a készüléket, és gyengéden elvettem Sam karját a mellkasomról. Láttam a fülét, és az arca egyik felét.
- Sam, ébredj. Telefon. Fontos.
Felém fordult, sárga szeme már nyitva volt.
- Hangosítsd ki!
A hasamra tettem a telefont, a készülék hátán a kamera kis, kerek foltot világított meg a trikómon.
- Mi van? - Sam az egyik könyökére emelkedett. Fintorgott, ahogy érezte a hideget, és körénk rángatta a takarókat, sátrat építve a telefon köré.
- Valaki megtámadta Pault. Nagyon rosszul van, cafatokra tépték.
Sam szája elkerekedett. Nem hittem, hogy tudja, milyen képet vág, tekintete messze volt, a falkájával.
- Lehet… tudtál… még vérzik? Ember volt éppen? - szólt végül.
- Ember. Próbáltam megkérdezni, kik voltak… hogy megölhessem őket. Azt hittem… Sam, tényleg azt hittem, hogy a halálhírével hívlak. Annyira rosszul volt. De szerintem, most már összezárul a seb. Viszont az az igazság, hogy ilyen apró harapások voltak mindenhol, a nyakán meg a csuklóján és a hasán, mintha…
- … mintha valaki tudta volna, hogyan lehet megölni - fejezte be Sam a mondatot.
- Farkas tette - mondta Beck. - Ennyit kiszedtünk belőle.
- Az egyik új szerzeményed? - morogta Sam meglepő erővel.
- Sam.
- Lehetséges?
- Sam. Nem. Idebent vannak.
Sam teste megfeszült mellettem, én pedig a kérdés lehetséges jelentésein rágódtam. Az egyik új szerzeményed. Nem Jack volt az egyetlen új farkas?
- Idejössz? - kérdezte Beck. - Át tudsz jönni? Túl hideg van?
- Nem tudom - felelte Sam. A fintorából tudtam, hogy csak az első kérdésre válaszolt. Bármi tartotta távol Becktől, erős volt.
Beck hangja megváltozott, ellágyult, fiatalabb lett, sokkal sebezhetőbb.
- Kérlek, ne haragudj rám, Sam. Nem bírom.
Sam elfordult a telefontól.
- Sam - kérte Beck lágyan.
Éreztem, hogy megborzong mellettem, aztán behunyta a szemét.
- Ott vagy még?
Samre néztem, de még mindig nem válaszolt. Nem tehettem róla, sajnáltam Becket.
- Én itt vagyok - mondtam.
Hosszasan hallgatott, a vonalban semmi statikus zaj vagy recsegés nem hallatszott, és azt hittem, Beck letette. Aztán elővigyázatosan megkérdezte:
- Mennyit tudsz Samről, Névtelen Lány?
- Mindent.
Szünet. Aztán:
- Szeretnék találkozni veled.
Sam odanyúlt, és összecsukta a telefont. A kijelző fénye eltűnt, sötétben hagyott minket a takaró alatt.

negyvenhatodik fejezet • Grace

7 °C

A SZÜLEIM MÉG CSAK NEM IS TUDTÁK. Annak az éjszakának a reggelén, amikor Sam meg én… együtt voltunk, a legnagyobb dolog, ami az eszemben járt, az volt, hogy a szüleimnek fogalmuk sincs. Gondoltam, ez normális. Gondoltam, hogy az a kis bűntudat, amit érzek, normális. Gondoltam, hogy a kerge feldobottságom is normális. Olyan volt, mintha ez idáig teljes képnek éreztem volna magam, és Sam felfedte előttem, hogy kirakós játék vagyok, amit szétszedtek, és újra összeraktak. Minden egyes érzésre külön figyeltem, és minden tökéletesen passzolt.
Sam is csendes volt, hagyott vezetni, mindkét kezével fogta a jobbomat, miközben a ballal kormányoztam. Egymillió dolcsit adtam volna, ha megtudhatom, mire gondol.
- Mit akarsz csinálni délután? - kérdeztem végül.
A kézfejemet dörzsölgetve nézett ki az ablakon. A világ száraznak tűnt, mint a papír. Várta a havat.
- Veled bármit.
- Bármit?
Vigyorogva rám nézett, mókás, féloldalas mosollyal. Azt hiszem legalább annyira fel volt dobva, mint én.
- Igen, bármit, amíg te is ott vagy.
- Találkozni akarók Beckkel - mondtam.
Tessék. Kint volt. Ez volt a kirakós egyik darabja a fejem mióta felvettem a telefont.
Sam nem mondott semmit. A pillantása az iskolára szegeződött, valószínűleg azon járt az esze, hogy ha vár néhány percet, kitehet a járdaszegélynél és elkerülheti a beszélgetést. De csak felsóhajtott, mintha iszonyúan fáradt volna
- Istenem, Grace. Miért?
- Gyakorlatilag ő az apád, Sam. Mindent tudni akarok rólad. Ezt csak nem olyan nehéz megérteni.
- Te szeretsz mindent a helyére tenni - mondta Sam. Az is lassan összeverődő diákok kis csapatait figyelte, ahogy mentek át a parkolón. Nem foglalkoztam parkolóhely- kereséssel. - Csak szeretnél valami mágikus módon összehozni minket, hogy a dolgok megint a helyükön legyenek.
- Ha megpróbálsz felidegesíteni azzal, hogy ilyeneket mondasz, nem fog menni. Már rég tudom, hogy ilyen vagyok.
Sam hallgatott, miközben még egyszer megkerültem a parkolót, végül felmordult:
- Grace, utálom ezt. Gyűlölöm a vitát.
- Nem lesz vita. Látni akar.
- Nem tudsz mindent. Rémes dolgok történnek éppen. Lesz vita, ha még maradt egyetlen elvem is. Bár a múlt éjszaka után nehéz képzelni.
Sietve beálltam egy helyre, a parkoló legtávolabbi részén, hogy kíváncsi figyelő tekintetek nélkül tudjunk beszélgetni.
- Bűntudatod van?
- Nem. Talán. Egy kicsit. Nyugtalan vagyok.
- Védekeztünk - mondtam.
Nem nézett rám.
- Nem azért. Csak… csak… csak remélem, hogy ez volt a megfelelő időpont.
- Ez volt a megfelelő időpont.
Félrenézett.
- Csak arra vagyok kíváncsi, hogy… nem azért fe… szeretkeztél- e velem, hogy lázadj a szüleid ellen?
Rámeredtem. Aztán felkaptam a hátizsákomat a hátsó ülésről. Hirtelen iszonyú dühös lettem, lángolt a fülem meg az arcom, és nem tudtam miért. Nem ismertem a saját hangomra, amikor válaszoltam
- Ez szép volt.
Sam nem nézett rám. Mintha az iskolaépület fala nyűgözte volna le.
Annyira, hogy nem tudott a szemembe nézni, pedig épp most vádolt meg azzal, hogy kihasználtam. Újabb haraghullám csapott át rajtam.
- Ilyen gáz az önbecsülésed, hogy azt hiszed, önmagadért nem is akarlak? - Kilöktem az ajtót és kiszálltam. Sam arca megrándult a hidegre, bár nem volt annyira hideg. - Elrontod. Csak… elrontod az egészet.
Be akartam csapni az ajtót, de Sam átnyúlt az ülésen és megakadályozta.
- Várj. Grace, várj!
- Mire?
- Nem akarlak így elengedni! - könyörgött a szeme. Nagyon szomorú volt a pillantása. Néztem, ahogy libabőrös lesz a karja, és a huzatban alig láthatóan reszketni kezd a válla. És megfogott. Nem számított, milyen dühös voltam, mindketten tudtuk, mi történhet, amíg suliban vagyok. Gyűlöltem. A félelmet. Gyűlöltem.
- Sajnálom, amit mondtam - bökte ki sietve, hogy elmondja, mielőtt elmegyek. - Igazad van. Csak nem hiszem el, hogy valami… valaki… ilyen jó történik velem. Ne haragudj, Grace. Kérlek, ne haragudj !
Behunytam a szemem. Egy röpke pillanatig teljes szívemből azt kívántam, bárcsak hétköznapi srác volna, hogy elsöpörhessek a büszkeségemmel és a felháborodásommal. De nem volt hétköznapi srác. Törékeny volt, akár egy őszi pillangó, amit az első fagy elpusztít. Lenyeltem hát a haragomat, egy korty keserűséget, és kinyitottam az ajtót.
- Nem akarom, hogy még egyszer eszedbe jusson ilyesmi, Sam Roth.
Lehunyta a szemét, amikor kimondtam a nevét, csak egy kicsit.
A szempillái elrejtették a sárga íriszt egy pillanatra, aztán felém nyúlt és megérintette az arcomat.
- Sajnálom.
Megfogtam a kezét és összefontam az ujjainkat. A pillantásomat az arcára szegeztem.
- És szerinted Beck mit érzett, amikor dühösen elrohantál?
Sam felnevetett. Kedvetlenül, öngúnnyal a hangjában. Beck nevetésére emlékeztetett, amit a telefonban hallottam múlt éjjel. Félrenézett. Tudta, hogy megvan Beck száma. Elhúzta a kezét.
- Odamegyünk. Jól van, odamegyünk.
Menni akartam, de megtorpantam.
- Sam, miért haragszol Beckre? Miért vagy olyan dühös rá, amikor a saját szüleidre nem láttam, hogy valaha dühös lettél volna?
Sam arca elárulta, hogy ezt a kérdést még sosem tette fel magának, és sokáig tartott, amíg megtalálta a választ:
- Mert Beck… Becknek nem kellett azt tennie, amit tett. A szüleimnek igen. Ők azt hitték, szörnyeteg vagyok. Féltek. Az nem volt kiszámított cselekedet.
Az arcára kiült a fájdalom és a bizonytalanság. Visszaültem a kocsiba, és gyengéden megcsókoltam. Nem tudtam, mit mondjak, így megcsókoltam újra, fogtam a hátizsákomat, és nekivágtam a szürke napnak.
Amikor visszanéztem a vállam fölött, még mindig a kocsiban ült csendes pillantással, mint egy farkas. Az utolsó dolog, amit láttam, az volt, hogy a szél miatt félig lehunyt szemmel, kócos hajjal ül ott. Valami miatt arra emlékeztetett, amikor egy éjjel először láttam.
Egy váratlan, áthatóan jeges szélroham megemelte a hajamat a tarkómon.
A tél hirtelen nagyon közelinek tetszett. Megálltam a járdán, lehunytam a szememet. Küzdöttem a fájdalmasan sürgető vággyal, hogy visszaforduljak. Végül a kötelesség győzött, és beléptem az iskolába.
Úgy éreztem, hibát követek el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése