2012. november 4., vasárnap

64-67.fejezet shiver borzongás



hatvannegyedik fejezet • Grace

- 9 °C

A FARKASOM NÉLKÜL NEM VOLT KARÁCSONY. Az évnek ez volt az egyetlen napja, amikor az erdő szélén időző néma jelenléte mindig velem volt. Nagyon sokszor álltam a konyhaablak előtt, gyömbértől, szerecsendiótól, fenyőtől és száz karácsonyi szagtól illatozó kézzel, és éreztem magamon a tekintetét. Bármikor felnézhettem, és láttam Samet az erdő szélén, aranyló, rezzenetlen pillantással.
De ebben az évben nem volt ott.
Álltam az ablak előtt, és ezúttal semmitől sem illatozott a kezem. nem volt értelme karácsonyi sütiket sütni, vagy karácsonyfát díszíteni, hiszen huszonnégy óra sem volt hátra az utazásig Rachellel. Két hétre készültünk egy fehér, floridai strandra, messzire Mercy Fallstól.
Messzire a Boundary-erdőtől, és mindenekfelett messzire az üres hátsó udvartól.
Lassan szárazra töröltem a termoszomat, és a télen már ezredszer, kinéztem az erdőre.
Semmi nem volt ott, csak a szürke fák nyújtóztatták hófödte ágaikat a nehéz, téli ég felé. Az egyetlen színfolt egy hím kardinálispinty villanása volt, ahogy a madáretetőre rebbent. Megcsipkedte az üres tálcát, kicsi, piros folt a fehér ég előtt.
Nem akartam kilépni az udvar szűz havára, amelyen nem voltak mancsnyomok, de az etetőt sem akartam üresen hagyni, amíg elutazom. A mosogató alól kivettem egy zacskó madáreledelt. Felvettem a kabátomat és a sapkámat, kesztyűt húztam, majd a hátsó ajtóhoz léptem és kinyitottam.
A téli erdő illata mellbe vágott. Eszembe juttatta az összes karácsonyt, amely valaha is számított.
Tudtam, hogy egyedül vagyok, mégis megborzongtam.


hatvanötödik fejezet • Sam

- 9°C

FIGYELTEM ŐT.
Kísértet voltam a fák között, néma, csendes, hideg. Maga voltam a megtestesült tél, a jeges szél öltött bennem formát. Az erdőszélhez közel álltam, ahol a fák kezdtek ritkulni. A levegőt szimatoltam: az illatok többnyire halottak voltak az évnek ebben a szakában. A tűlevelű fák szaga, egy farkas pézsmaillata, az ő édes aromája, de semmi más.
Néhány lélegzetvételnyi ideig állt az ajtóban. Az arcát a fák felé fordította, de láthatatlan voltam, észrevétlen, csak egy szempár az erdőben. A változó irányú szellő újra és újra felém sodorta az illatát, s egy másik élet emlékeiről dalolt egy másik nyelven.
Végre, végre kilépett a tornácra, és otthagyta az első lábnyomot az udvar haván.
Én pedig ott voltam, majdnem karnyújtásnyira, és mégis ezer mérföldre tőle.


hatvanhatodik fejezet • Grace

- 9°C

MINDEN LÉPÉS, AMIT A MADÁRETETŐ FELÉ TETTEM, közelebb vitt az erdőhöz. Éreztem a bozót száraz leveleinek szagát, a sekély erecskéket, amelyek lomhán csörgedeztek a jégréteg alatt. A nyár számtalan fa csontvázban pihent. A fák valamiért az éjszakai farkasüvöltésre emlékeztettek, arról pedig eszembe jutott az álmaim arany erdeje, amelyet most hótakaró fed. Nagyon hiányzott az erdő.
Hiányzott Sam.
Hátat fordítottam az erdőnek, és letettem a madáreledeles zsákot magam mellé. Csak az etetőt kell feltöltenem, és visszamenni a házba, becsomagolni, aztán elrepülni Rachellel oda, ahol megpróbálhatok elfelejteni minden titkot, amelyet a téli erdő rejt.


hatvanhetedik fejezet • Sam

- 9 °C

FIGYELTEM ŐT.
Még nem vett észre. A madáretetőt kopogtatva leverte a faépítményről a jeget. Lassan és automatikusan tette, amit kell, megtisztította és feltöltötte az etetőt; majd becsukta, és úgy nézte, mintha a világ legfontosabb dolga volna.
Figyeltem őt. Vártam, hogy megforduljon, és megpillantsa sötét alakomat a fák között. A fülére húzta a sapkáját, és párafelhőt fújt a levegőbe, hogy lássa, hogyan kavarog. Lecsapkodta a havat a kesztyűjéről és megfordult, hogy bemenjen a házba.
Nem tudtam tovább bujkálni. Hosszan felsóhajtottam. Halk nesz volt csupán, de ő azonnal felém fordult. A pillantása megtalálta a leheletem felhőjét, aztán engem, ahogy kiléptem a párából, lassan; óvatosan, bizonytalanul, hiszen nem tudhattam, hogyan reagál.
Megdermedt. Tökéletesen mozdulatlan volt, akár egy szarvas. Tétova, óvatos lábnyomokat hagyva közeledtem felé a hóban, végül kiléptem a fák közül, és megálltam előtte.
Némán állt, ahogy én is. Tökéletesen mozdulatlanul. Remegett az alsó ajka. Amikor pislogott, három kristálycsepp gördült le az arcán.
Nézhette volna az apró csodákat a szeme előtt: a lábamat, a kezemet, az ujjaimat, a vállamat a dzsekiben, az emberi testet, de ő csak a szememet látta.
A szél ismét feltámadt, de nem volt ereje, nem volt hatalma fölöttem. A hideg az ujjaimba mart, de ujjak maradtak.
- Grace - szólaltam meg nagyon halkan. - Mondj valamit!
- Sam - mondta, és a karomba vetette magát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése