2013. január 12., szombat

Sz.J.G.-Akezdetek- Jan. 5-8



Január 5., hétfő”
Végre suli!!! Oké, ez egy kilencedikes szájából rém
természetellenesen hangzik, de komolyan. Konkrétan halálra
untam magam a szünetben. Illetve eleinte elvoltam, mert
kiolvastam az Anne Shirley folytatásait, plusz a francia nyelvű Kis
herceget (utóbbi pont egy délutánt vett igénybe), de ezenkívül
semmi. A nagyiékkal töltöttem sok időt meg anyuékkal, de a
délutánjaim és estéim rendszerint szabadok voltak, úgyhogy
semmi mást nem csináltam, mint olvastam, tanultam (gondolom,
ez még furább), megírtam és elküldtem a suliújság cikkeit, és
próbáltam deszkázni. Csak közben esett egy nagy adag hó,
úgyhogy az utóbbiról le kellett mondanom. Viszont Cortez írt.
Szavahihetőség szempontjából ez nagyon fontos. Igaz, nem azt és
nem úgy írt, ahogy reméltem, ezért sem vagyok annyira oda a
dologtól. Szóval annyi történt, hogy a közösségi portálon kaptam
egy üzenetet (ami körüzenet, tehát láttam a további címzetteket is,
köztük Edinát (!!!)). Az üzenet rövid volt, tömör, és semmit nem
tudtam kezdeni vele, ugyanis annyira nem volt személyes, hogy
akár egy vadidegen is küldhette volna. Bemásolom.
Antai-Kelemen Ádám (Cortez) üzenete: Boldog új évet! C.
Hát, ez nem egy nagy durranás.
Virág reggel a kapuban várt, tegnap este ért haza a síelésből,
úgyhogy idén először találkoztunk. Miután kellőképpen kiörültük
magunkat (apu furán nézett, kamaszlányos öröm, ugráltunk, mint
két hülye ), egymás szavába vágva meséltük el a szünetünket.
– A síelés dögunalom volt. A szilveszterről nem is beszélve. A
szálloda valami kabaré-előadást tartott. Rémes volt. Ráadásul a
vendégek totál nyomik voltak, vagy felnőttek, vagy kisgyerekek.
Egy korombeli sem volt, úgyhogy a zenelejátszóm megmentette az
életem – magyarázta.
– Oké, én szilveszterkor Simseztem. Ki a nagyobb lúzer? 
kérdeztem. Virág csendben gondolkozott.
– Nyertél – közölte nevetve. Na ja. Ez tény. Viszont a simjeim
igen jól vannak, előléptették őket a munkahelyükön, és még partit
is adtak, aminek következtében szereztek plusz négy új barátot.Apu vitt minket suliba, és a dombon lefelé haladva már
éreztem, hogy a szívem felugrik a torkomba. Mert, ahogy
kiszálltunk a kocsiból, ott volt Ő. A lépcső mellett ácsorgott, a
snowboard dzsekije zsebébe dugott kézzel, laza mosollyal az
arcán. Te jó ég! Az egész téli szünet alatt a fotóját bámultam,
mégis. Ezer fotó sem adja vissza azt a lazaságot, ahogyan élőben
viselkedik. Wow. 
– Boldog újévet – léptünk oda Virággal a fájdalmasan hideg
időben ácsorgó Cortezhez, Ricsihez és Zsoltihoz.
A fiúk boldog újévet kívántak, és folytatták a beszélgetést.
– Azt mondod, napi tíz órát lenyomtál? – csodálkozott Ricsi.
– Nem folyamatosan, azért ettem közben, de aha – bólogatott
Zsolti.
– Miről van szó? – kérdezte Virág.
– Erről – vette elő a telefonját Zsolti, és a fotógalériát
megnyitva odaadta a készüléket.
– Szép dob – adta tovább nekem Virág a telót, amikor megnézte
a képet. Én is rápillantottam a kijelzőre. Nem értek a dobokhoz, de
biztos szép.
– Ez a tiéd? – kérdeztem, amikor visszaadtam.
– Aha – mosolyodott el büszkén. – Karácsonyi ajándék.
– Hú! – csettintett Virág. – Képzeljétek, kaptam egy kutyust!
– Komoly?
– Igen. Egy kölyök spánielt. Pete Wentz – mesélte Virág
csillogó szemmel. A fiúk értetlenül egymásra néztek, majd kitört
belőlük a röhögés. – Mi az? Mit nevettek? – csodálkozott Virág.
– Hogy telt a szünet? – fordultam Cortezhez.
– Kösz jól. Neked? – kérdezett vissza.
– Eltelt – vontam meg a vállam mosolyogva.
– Na, kinek volt a legkúlabb szünete? – lépett hozzánk hirtelen
Dave, amikor kiszállt az apukája kocsijából.
– Corteznek. Végül is New Yorkban volt – vágta rá azonnal
Ricsi, mire Cortez mosolyogva megvonta a vállát. Dave hezitált
egy pillanatig, végül belátta, hogy valószínűleg  tényleg Cortez
szünete telt a legjobban.– Jó. De kinek volt a legkúlabb szünete itthon? – dörzsölte
össze a tenyerét.
– Zsoltinak. Dobszerkót kapott – felelte Ricsi. Dave unottan az
ég felé nézett.
– Ez nem igaz! Engeded, hogy végigmondjam? Kösz – bólintott
türelmetlenül, és már bele is kezdett abba, hogy a téli szünet alatt
beújított valami videószerkesztő  programot, ami hihetetlen
effektekre képes. Vagy mi.
– Ez egyáltalán nem kúl. Én dobolok! – szállt vitába Zsolti.
Itt következett egy kisebb vita, hogy melyikük a kúlabb,
úgyhogy Virággal úgy döntöttünk, mielőtt szétfagyunk, inkább
bemegyünk. A portán felmutattuk a belépőkártyát, aztán beléptünk
az aulába. A karácsonyi díszeket lebontották, a helyén maradt a
megszokott, minimál dizájn, úgyhogy rögtön rádöbbentünk, a laza
december után beállt a kőkemény január, a maga rideg, unalmas,
lehangoló valóságában. Óriási. Ráadásul Máday a Jeanne d’Arcszobor mellett állt, és összehúzott szemmel pásztázta a belépő
diákokat.
– Krisztina, ez még a szilveszteri smink rajtad, vagy a Moulin
Rouge-ba készülsz fellépni? – kiáltott rá az előttünk haladó
tizenkettedikes lányra. Kriszti döbbenten megtorpant, és az ig.
helyettesre meredt. – Haza vagy az irodámba? – kérdezte Máday,
mire a lány az irodát választotta. Nem titok a Szent Johannában,
hogy Máday igen érzékeny a feltűnő sminkre, éppen ezért tart az
íróasztala fiókjában sminklemosót, körömlakklemosót, arctisztító
tonikot. Érdekes.
Kiszedtük az angolcuccunkat a suliboxból, és lementünk
duplaangolra. A nyelvi előadóban már szinte minden
osztálytársunk bent volt, úgyhogy a helyünkre ülve megpróbáltunk
minden irányban váltani pár szót a többiekkel. Szerettem volna
hátrafordulni, hogy Cortezékkel beszéljek, de Jacques mindenképp
meg akarta mutatni a Párizsban készült képeit, úgyhogy a digitális
gépének a kijelzőjét nézve hallgattam az élménybeszámolóját. Mr.
O’Realy becsöngetéskor bejött, és felajánlotta, hogy az első órán
beszélgessünk a szünetről. Éppen Kinga ecsetelte, hogy milyen
végtelenül zsúfoltan telt a téli szünete (mellesleg nem sokan figyeltek rá), amikor Arnold megérkezett. Csak hét percet késett,
ez azért tőle nagy dolog. Jó volt újra látni, tényleg hiányzott a
szünet alatt, ráadásul szörnyen unalmas volt egyedül
Honfoglalózni.
– Szia. Boldog újévet – suttogtam, miközben az ölébe vette a
táskáját és leült.
– Neked is – bólintott, és kinyitotta a katonai hátizsákját. 
Tessék. Szuvenír – nyomott a kezembe egy gyűrött
ajándékzacskót.
– Ezt miért kapom? – döbbentem le, miközben kivettem a
zacskóból egy cannes-i képes útikönyvet, egy kulcstartót és egy
képeslaptömböt.
– Így szokás – bólintott Arnold, és átnyúlva előttem, megbökte
Virágot. – Tessék. Szuvenír.
– Mi? Nekem? – döbbent le Virág, aki szintén egy kulcstartót
kapott.
– Köszönöm szépen – lapoztam bele a könyvbe, miközben
Arnold suttogva mesélni kezdte, hogy mit nézett meg.
Kémián Gondos nagy ívben tett arra, hogy ez az év első
kémiaórája, leteremtett minket azzal, hogy nyakunkon a félév, és a
bukásra állók szedjék össze magukat. Hát, vannak egy páran.
Minden tárgyból. Egyébként a jelek szerint ez senkit nem visel
meg túlzottan, a fiúk egész nap arról beszéltek, hogy a szünetben
ki milyen „tévésorozat-maratont nyomott le”. Ami valami olyasmit
jelent, hogy végig DVD-ztek, kábé napi nyolc-tíz részt. Te jó ég!
Olvasókör után otthon megcsináltam a leckém, aztán kimentem
Virággal megsétáltatni Pete Wentzet. Mármint a kutyát.
Az idei első tanítási nap: 5/5 – komolyan hiányzott.
Cortez: 5/5* – már csak azért csillagos ötöst kap, mert végre
láttam. 
Arnold: 5/5 – tök kedves, hogy hozott szuvenírt. 
Olvasókör: 5/5 – ma a Brontë nővérekről beszélgettünk. 
Vacsora: 5/4 – végre egy étel, amit képtelenség elrontani.
Rántott hús sült krumplival. Hurrá! Sulirádió: 5/5* – Red Hot Chilli Peppers/nap volt, Máday
kivételével ennek mindenki örült.
Tv sorozatok: 5/1 – tök ciki, egyáltalán nem tudtam
hozzászólni… Ugyanis egyiket sem ismerem. 


Január 6., kedd
Ma a fiúk továbbra is a sorozatokról beszélgettek, Robi és
Andris Hősök/fanok, Cortez, Ricsi, Zsolti és Dave valami Szökést
istenítenek, de még Jacques és Gábor is közölte, hogy nézik a
Lostot. Sőt, Virág elmondta, hogy mindegyiket ismeri, és látott pár
részt. Én meg még mindig nem tudom pontosan, hogy miről van
szó, abszolút nem vagyok jártas a témában. Arnold szerint ez nem
baj.
– Miért akarod annyira látni? Ha nem érdekel, ne nézd meg
csak azért, hogy hozzá tudj szólni – tanácsolta, miközben az
udvaron álltunk.
– Jó, de mindenki nézi – érveltem, kissé nevetségesen. Arnold
rosszalló arckifejezését látva inkább témát váltottam. – Elkezdtem
a Robinson Crusoe-t.
– Tetszik?
– Aha – bólintottam. Ezután Arnolddal könyvekről beszéltünk,
Virág pedig a megfagyott havat rugdosta.
A téli szünetből egyébként hamar visszazökkentünk a normál
kerékvágásba, a legtöbb tanár a félévi jegyek javítására hívta fel a
figyelmünket, na meg a tanulmányi versenyekre. Suli után otthon
belevetettem magam a tanulásba, mivel a héten legalább három
témazárót írunk. Ráadásul a gépkorlátozásom újra él, tehát napi
egy óra net, ami összesen arra elég, hogy megnézzem az e-mailem
és felmenjek msn-re.
Kardos: 5/5 – hivatalosan is benevezett a műveltségi és irodalmi
versenyre. Nagyon bízik bennem. Remélem, nem hozok rá
szégyent. 
Töri: 5/2 – Barka beígért egy gigantikus témazárót.Suliújság: 5/5 – ma megjelent a januári szám. Egy csomóan
gratuláltak az ajánlóimhoz.
Edina: 5/1 – egyre több szünetben jön át a termünkbe, és Cortez
körül lebzsel. 
Sorozatok: 5/1 – Komolyan, egyet sem ismerek! Arnold szerint
pont ettől vagyok  „egyéniség”, de ezt kötve hiszem. Inkább ettől
vagyok ultrabéna. 



Január 7., szerda
Első órán, nyelvtanon Kardos kiosztotta az egész órás feladatot
az osztálynak, kivéve három diákot, Kingát, Arnoldot és engem.
Mivel mi mindhárman suliversenyre megyünk, Kardos
előreültetett minket, és velünk külön foglalkozott. Kinga a
versmondó verseny résztvevőjeként a hangsúlyt gyakorolta, mi
Arnolddal a műveltségire megyünk, úgyhogy átnézhettük a tavalyi
feladatsort.
– Mi lesz az irodalomversennyel? – kérdeztem Kardost, mert
feltűnt, hogy erről nem esett szó.
– Jövő hétfőn lesz, délután – felelte.
– Olvasókör helyett?
– Igen – bólintott.
– És az a verseny miből áll? – érdeklődtem.
– Fogalmazás.
– Miből?
– A plagizálás és előre elkészített dolgozatok kivédése
érdekében, ez a verseny kezdetekor derül ki – magyarázta, én
pedig ledöbbentem. Micsoda? Erről nem volt szó!
Kémián Gondos szintén a jövő heti kémiaversenyről beszélt, a
mellettem ülő Ricsi falfehéren bólogatott, amikor a tanár közölte,
hogy benevezte a legkiválóbb tanítványát, Ricsit, valamint Kingát.
(Arnoldot csak azért nem, mert ő megy sakkra és műveltségire is,
az utóbbi pedig ütközik a kémiaverseny időpontjával.)
– Mit fogsz csinálni? – suttogtam Ricsinek, aki idegesen dobolt
a tollával.– Fogalmam sincs. De valamit kitalálok – bólogatott nem túl
meggyőzően. Szegény.
A jövő heti iskolai verseny lázban tartotta a diákokat, már ami a
jó, illetve a jobb tanulókat illeti. A többi Szent Johannás inkább a
félévi miatt görcsölt. Merthogy jövő hét pénteken, a versenyek
kihirdetésekor azt is kiosztják.
Tesi előtt az öltözőben Virágra vártam, miközben Kinga és az
a-s lányok beszélgetését hallgattam.
– Kétlem, hogy versmondásban bárki megverhet – jelentette ki
Kinga, miközben meghúzta a szoros copfját. Ebben egyébként én
sem kételkedem. Beszélni, azt tud.
Edina felállt a padról, felhúzta az egyenmelegítője cipzárját, és
megigazította magán.
– Nem tudom. Iskola után tanulmányi versenyen részt venni.
Hogy is mondjam? Lúzer dolog. Az igazán népszerű diákok nem
foglalkoznak ilyennel – vonta meg a vállát. Kinga felvont
szemöldökkel meredt rá, szerintem először azt hitte, hogy rosszul
hall.
– Nézd, Edina – tette Kinga csípőre a kezét. – Te ostoba vagy.
Ezt mindenki tudja. Lehet, hogy népszerű, de ostoba – kezdte,
mire mi, Virággal elkerekedett szemmel néztünk rá. Hát, nem
kertel, megmondja, amit gondol. – Ellenben itt vagyok én, aki
okos és népszerű is. Nem hinném, hogy bárki lúzernek gondol,
mert indulok tanulmányi versenyeken. Arról nem beszélve, hogy
nyertes vagyok. Úgyhogy tartsd magadban a homályos, egyszerű
mondatokból kierőlködött gondolatmeneted – vigyorgott Kinga,
mire Edina visszaült a padra, és elgondolkodott. Vagy mi.
Kinga szó nélkül kiment az öltözőből, mi pedig Virággal
követtük.
– Kinga, ezt jól megmondtad! – nézett rá Virág csillogó
szemmel. Kinga csípőre tett kézzel megállt, és a plafonra nézett.
– Ügy unom, hogy mindig meg kell magyaráznom a dolgokat.
Pedig olyan rémesen egyszerű. Négyfajta diák van. Sorrendben
tehát a népszerű és okos, mint én. A népszerű, de buta, mint Edina.
Az okos, de népszerűtlen, mint Reni…– Hé! – tártam szét a karomat felháborodottan. Ezt mégis hogy
gondolja? Oké, tényleg nem tudják annyian a nevem, mint
Kingáét, de csak mert ő egy diktátor!
– És végül az utolsó kategória – hagyta figyelmen kívül a felháborodottságom – a se nem okos, se nem népszerű. Mint például
Virág – fejezte be.
Hát, ezt jól megkaptuk. Virággal döbbenten néztünk egymásra.
Ennyi. Egy diákrangsor, aminek az alján állunk. De, remélem,
csak Kinga szerint. A tornaterem egyik felében a fiúk fociztak, a
másik oldalon pedig felálltunk tornasorban, a négy a-s lány, és mi
hárman, miközben Korponay a naplóval a kezében állt előttünk.
– Tehát a félévi jegyek alakulása a következő… – kezdte. Nem
lepődtünk meg. Öt szín ötös és mi, Virággal.
– Bencze, ez hármas marad – rázta a fejét a tanárnő, Virág
pedig megvonta a vállát.
– Rentai – lapozott hozzám, és láthatóan nagyon számolt. – Az
órai munkád pocsék. A futás szintén. A jegyeid szélsőségesek,
vagy jó, vagy rossz.
Korponay nagyon agyalt, hogy miként lehetne jobb jegyet adni
nekem.
– Látom, az összes tárgyból kitűnő vagy, kivéve a rajzot.
Nézzük, hogy lehetne a testnevelésjegyed feltornászni ötösre.
– Nehezen – tettem hozzá, mire a tanárnő bólintott.
– Mivel a szünet előtt részt vettél a korcsolyázáson, és láttam,
hogy igen jól tudsz, adok egy órai munka ötöst. Viszont csak úgy
tudom megajánlani a félévi ötös jegyed, ha most pénteken is részt
veszel a programban, és le tudom osztályozni.
– Rendben, köszönöm – bólintottam.
– Tanárnő – jelentkezett Virág. – Én is javíthatok a
korcsolyázással?
– Bencze, téged csak esni láttalak – csapta össze a naplót
Korponay, majd belefújt a sípjába, ami azt jelenti, hogy futás.
Óra végén Virággal kissé lelombozódva pakoltunk a
szekrényünkbe, valahogy nem volt jó kedvünk. Nekem azért, amit
Kinga mondott, meg mert Cortez egész nap egy árva szót sem szólt hozzám, Virág meg csak úgy szomorú volt, ő emós, nála ez
tök normális. Úgyhogy ilyen nyomottan értem haza.
– Mi volt a suliban? – kérdezte anyu, amikor beléptem az ajtón.
– Depresszió, melankólia, fájdalmas és megalázó leminősítés,
félévi roham, tanulmányiverseny-hajrá… csak a szokásos –
vontam meg a vállam, mire anyu összevont szemöldökkel
méregetett.
– Ez nem vicces – rázta meg a fejét aggódva.
– Jó, oké – tettem fel a kezem. – Szóval minden rendben.
Viszont fel kéne oldani a gépkorlátozást, a műveltségi vetélkedőre
kell készülnöm – magyaráztam.
– Persze. Jut eszembe – csettintett anyu. – Apád állítgatott kicsit
a laptopodon.
– Mit?
– Tudod, milyen fontos, hogy a kamaszok biztonságosan
internetezhessenek. Éppen ezért egy újabb, felnőtt tartalmak
megjelenítését korlátozó programot tettünk rá.
– De hát már volt rajta! – csodálkoztam.
– Igen, de az elavult. Ez egy újabb verzió. Csak a biztonság
kedvéért.
– Oké – vontam meg a vállam.
Később anyu feljött a szobámba, és beírta a gépemhez tartozó új
jelszót, ami után már netezhettem. Mivel Arnold várt a
Honfoglalón, csak felnéztem az msn-re. Enyhén megdöbbentem.
Mindenki online volt, azonban az állapota elfoglalt, vagy nincs a
gépnél. Ez még így rendben is lenne, ha, mondjuk, tanulnak
közben. De a legtöbb név mellett a „Szökést nézek”, „Smallville”,
vagy éppen a  „Heroes  RulZ” üzenet szerepelt. Tuti, hogy nem
normálisak, egy csomóan bukásra állnak, erre hétköznap délután
sorozatot néznek. A fiúk totál furák.
Kinga beszólása: 5/1 – azért ez rosszul esett.
Cortez: 5/1 – hozzám se szól. 
Honfoglaló: 5/4 – Arnold kétszer elvert, de egyszer ledöntöttem
a várát. A többi játékban a harmadik félt támadtuk közösen. Virággal kutyasétáltatás: 5/5 – most már ez is hozzátartozik a
délutánokhoz. 
Kvízpart: 5/5 – megdöntöttem az egyéni csúcsom, de muszáj
kikapcsolnom az agyam, mert száz kiló a fejem, úgyhogy lépek
olvasni.

Január 8., csütörtök
Ma első óra töri volt, és mivel témazárót írtunk, becsengetés
előtt már mindenki a teremben ült. Virág ceruzával próbált meg
puskát írni a kezére, persze ez nem sikerült, de mire tollal
próbálkozott volna, már becsengettek.
– Tanultál, ugye? – kérdeztem.
– Ahogy vesszük – vonta meg a vállát.
– De megkaptad az e-mailem? – néztem rá csodálkozva, mert
tegnap este még direkt átküldtem neki a rövidített összefoglalót.
– Persze, itt van – vett ki a zsebéből egy halom kis papírt. Oké,
én nem puskának szántam, de mindegy, a lényeg, hogy jól kell
megírnia, máskülönben bukta.
Barka Arnolddal együtt lépett be a terembe.
– Gyorsan, ülj le a helyedre – sürgette a tanárnő Arnoldot, aki
természetesen a szokásos tempóban ment a padjához, eszébe se
jutott sietni.
A témazáró lapok kiosztása után a tanárnő leült a tanári
asztalhoz, és csendben figyelte az osztályt. Az első félórát
végigírtam, közben próbáltam Virágnak súgni, de nehéz volt, mert
Barka abban a pillanatban odanézett, ahogy felemeltem a fejem.
Aztán bekopogtattak a terem ajtaján, és az infótanár lépett be.
– Elnézést, egy pillanatra – hívta magához Barkát, aki felállt, és
szúrós szemmel ránk nézett.
– Itt leszek az ajtóban, egy pisszenést se halljak! – szólt, és
megindult. Tölgyessy rákacsintott Andrisra, majd szigorú arccal
Barkához fordult, és susogni kezdtek valami
osztályozóértekezletről.Komolyan, egy pillanat alatt történt, Barka épp csak behajtotta
az ajtót (résnyire nyitva hagyva), és az egész osztály egyszerre
mozdult meg. Én egy karnyújtással átadtam Virágnak a
dolgozatom, aki őrült módjára kezdte másolni. Előttem Jacques
kinyitotta a könyvét, és sietve lapozgatni kezdte. Dave megnyomta
a telefonja gombját, a kivilágosodott kijelzőn azonnal megjelent a
rámentett puska. Gábor (aki már kész volt a sajátjával) kicsit a
padjára támaszkodva felállt, és az ajtót leste, hogy jelezze, ha a
tanárnő jön.  Ricsi a zsebébe gyűrt füzetlapot simítgatta ki, és
kereste a válaszokat, Andris és Robi pedig egészen eddig a
füzetükön ültek, most szálltak le róla, hogy kiírják a válaszokat.
Cortez hirtelen megbökte a vállam.
– Tudod az évszámokat? – kérdezte.
– Persze, diktálom – fordultam hátra a padjához, és suttogva
hadarni kezdtem a válaszokat. Gábor hirtelen feltette a kezét.
– Jön! – szólt, és leült. Hát, Gábort kábé másodszorra hallottam
megszólalni egész félévben, de ez mindenképp hasznos volt.
Virág gyorsan visszatette a padomra a dogám, én pedig
előrefordultam.
– Elnézést, már itt is vagyok – ült vissza a helyére Barka,
miközben mindenki ártatlan tekintettel bólintott. A tanárnő
szigorúan nézett végig az osztályon, várva, hogy ki próbál
puskázni, miközben fel sem tűnt neki, hogy két perc alatt szinte
minden témazáró lap megtelt kapkodva leírt válaszokkal. 
Kicsengetéskor Cortez megköszönte a segítséget, illetve
mondott egy „köszt”, és kiment a teremből.
– Hogy sikerült? – állt meg mellettem Arnold.
– Jól. Neked? – kérdeztem vissza.
– Mindent tudtam – bólintott. Ez, mondjuk, nem lepett meg.
– Milyen óra jön?
– Rajz – felelte Virág. Tuti, hogy lesápadtam. Csengetéskor
Vladár becsapta maga mögött az ajtót.
– A mai órán javítani lehet. Mondom, akik két jegy között
állnak. Bemáth András rajzol a négyesért, Felmayer Dávid az
ötösért, Nagy Zsolt a négyesért. A többiek tudják a jegyüket, a mai
munkájukat tehát nem osztályozom.Cortez megbökte a vállam, mire hátrafordultam.
– Veled mi van? – csodálkozott.
– Totál kettes – ráztam meg a fejem.
– Nem mehetsz a hármasért?
– Nem, pont kettes az átlagom – válaszoltam, és őrülten dobogó
szívvel vettem tudomásul, hogy Cortez érdeklődik. Hű. 
– Rentai – szólított meg a világ legellenszenvesebb hangja.
Vagyis Vladáré. – Megtisztelnél azzal, hogy nem fordítasz hátat az
órámon?
– Elnézést – fordultam vissza.
– Semmi probléma, már megszoktam, hogy engem ugyanúgy
semmibe veszel, mint a tárgyamat. Megjegyzem, ez a jegyeiden is
látszik – gúnyolódott, mire ráhajoltam a lapomra, és megpróbáltam
rajzolni egy fát. Nem sikerült. 
A szenvedéssel telt rajzóra után Kardos elkért a többi óráról,
(ahogy Kingát és Arnoldot is), és az infóteremben készített fel
minket (a többi irodalomra és műveltségire nevezett diákkal
együtt) a jövő heti versenyekre.
Suli után otthon semmi más dolgom nem volt, csak készülni a
versenyekre. Az étkezőasztalnál ülve kvízeltem a laptopomon,
miközben anyu a konyhapulton kinyitott szakácskönyvet
böngészte.
– Reni, Cortez hogy van? Rég hallottam róla – szólalt meg anyu
hirtelen, én pedig kissé ledöbbentem. Ez meg milyen kérdés?
– Azt hiszem, jól van. Már amennyire tudom. Kardos lezárta
kettesre.
– Ez nagyszerű hír – bólogatott anyu. Éreztem, hogy nincs vége
a beszélgetésünknek.
– Igen, szerintem is klassz – vontam meg a vállam. Anyu
továbbra is fürkésző tekintettel méregetett.
– És esetleg van köze Corteznek ahhoz, hogy mostanában ritkán
mosolyogsz és őrült módjára veted bele magad a tanulásba, csak
hogy lefoglald a gondolataidat?
Na, igen. A szakkönyvek. Csakhogy én mindig jó tanuló
voltam, úgyhogy ez nem jött be. Vagyis. Na jó, kit akarok átverni? A rajz kettesemen kívül mindenből kitűnő lettem (még a tesi
hiányzik), ráadásul úgy, hogy még a fizikát is meg tudtam tanulni
a szünetben, na meg az angolt, ami pedig nem az erősségem. Ja, és
Vladár bármennyire próbált megszívatni, ötös lettem művtöriből.
Oké, az átlagomat elnézve talán tényleg kicsit bepörögtem, csak
hogy ne foglalkozzak annyit a „Cortez-kérdéssel”.
– Ez csak a félévi hajtás – vontam meg a vállam, remélve, hogy
átverhetem anyut. Nem sikerült. – Oké – dőltem hátra a széken,
lehajtva a laptopom tetejét. – Cortezt nem érdeklem. Egyáltalán
nem.
– Ez még változhat – mosolyodott el anyu biztatóan.
– Kötve hiszem. Egy közös témánk volt, a korrepetálás. Amióta
meg nincs, témánk sincs. Ez van.
Anyu mondott volna valamit, de apu hazaért, úgyhogy
felfüggesztettük a beszélgetést.
– Lemaradtam valamiről? – nézett ránk felváltva, megérezve,
hogy a jelenléte megszakított egy bizalmas  „anya-lánya”
beszélgetést.
– Kamaszgondok – legyintett anyu.
– Például? – kérdezte apu. A felnőttek miért képesek úgy
beszélni, mintha jelen sem lennék? Egy pillanat alatt
megfeledkeznek rólam, és nyugodtan kitárgyalják, hogy mi a
gondom. Óriási.
– Csak egy kis fiúdolog – nézett anyu a plafonra, amolyan
„gyerekszerelem, de édes” nézéssel.
– Anya! – szóltam közbe riadtan, mert ez azért tök ciki.
– Fiú? Miféle fiú? Reni tizennégy éves kislány, milyen fiúdolog
lehet?
– Tizenöt leszek – szóltam közbe, de nem is figyelt rám, totál
elvakította az „egy szem lányomnak fiúügye van” téma.
– Jaj, semmi komoly, csak egy kis szerelem – közölte anyu, én
meg totál elvörösödött fejjel nyitottam fel a laptopom és kvízeltem
tovább.
Mondanom se kell, apu egész este a kamaszok felvilágosító
könyvét böngészte, valamint egy kiadványt, ami kifejezetten arról
szól, hogy miként kezeljük, ha a kamasz lányunk szerelmes lesz. Szegény apu, nem elég, hogy lemaradt pár hónappal, de totál
bepánikolt az egésztől. Na, nem mintha lenne miért, de mindegy.
Rajzóra: 5/2 – Vladár már megint lekezelt. 
Dave: 5/5 – írt msn-en, hogy ha kérem, szívesen kölcsönadja A
szökés első évadot. Hurrá! Végre hozzá tudok majd szólni. 
Cortez: 5/5* – rajzon érdeklődött.
Wow. Edina: 5/1 – minden szünetben Cortezéken lóg.
Annyira nevetséges. 
Sulirádió: 5/5 – a stúdiósok ma igazán kitettek magukért, végig
Metallicát játszottak, amitől Máday begőzölt.
Jövő heti versenyek: 5/? – a műveltségi nem izgat
különösebben, de az irodalomtól majrézok. Minden álmom, hogy
jól sikerüljön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése