2013. január 12., szombat

Sz.J.G.-A kezdetek Dec.8-10



December 8., hétfő
A  „lányos” hétvége nagyon klasszul sikerült, Virág végig
nálunk volt, megnéztük a Mamma Mia-t, az Igazából szerelmet és
a Miről álmodik a lány?-t. (Anyu Colin Firth-rajongó, ő választotta
a filmeket). Vasárnap pedig kora délután anyuval felvettük
Virágot, és elmentünk a Vörösmarty téri karácsonyi vásárba, ami
nagyon klassz volt, vettünk kürtös kalácsot és forró teát. Ráadásul
az idegen nyelvű könyvesboltban beszereztem Arnold szülinapi
ajándékát, ugyanis ma 15 éves! Hát, ennyit a hétvégéről, tök klassz
volt.
A sulihoz érve összeszedtem minden bátorságom, és egyenesen
a fiúkhoz léptem.
– Cortez – szóltam zavartan, mire Cortez a gyönyörű, mélykék
szemével rám nézett. – Te ugye ismered a sulirádiósokat?
– Aha. Miért?
– Megtennél nekem egy szívességet?
– Persze.
Dave, akit igazán zavart, hogy nem tudja, miről van szó,
azonnal kérdezősködni kezdett.
– Csak valami meglepetés dolog – legyintettem.
– De be ne mondass rólam valamit!
– Dehogy – nevettem el magam.
– Gyere, ilyenkor már bent vannak – szólt Cortez, én pedig
dobogó szívvel követtem.Együtt mentünk be az aulába, aztán le a lépcsőn, végül
megálltunk egy ajtó előtt, ahol Cortez kettőt kopogtatott. Egy 12/as fiú nyitotta ki, és látszott rajta, hogy megörült Corteznek.
– Na, mondd – biztatott Cortez.
– Te vagy a suliújságos, nem? – ráncolta össze a szemöldökét a
srác, miközben engem méregetett.
– Igen.
– Jó ötlet volt a Carol Bells karácsonyi zenének. Felhasználjuk,
egy csomóan szeretik – magyarázta.
– Az jó, örülök.
– Na és? Miben segíthetek?
– Betennétek ezt első szünetben? – nyomtam a kezébe egy CDt. A sulirádiós leolvasta a borítóba dugott üzenetet, aztán felnézett
rám.
– Ez komoly? –Aha.
– Hát jó, de csak mert jövök eggyel neked – szólt Corteznek. –
De nem vállalom a felelősséget, ha meg akarnak lincselni ezért a
zenéért. Nem hiszem, hogy sokan rajonganak érte.
– Vállalom a felelősséget – ajánlottam fel azonnal. Cortezzel
otthagytuk a sulirádiót, és elindultunk a lépcsőn.
– Miért jött neked egy szívességgel? – érdeklődtem.
– Eltörte a Green Day-CD-m – felelte.
Bementünk a nyelvi előadóba, ahol Mr. O’Realy már a
teremben volt, és az anyagot nézte át. Leültem Virág mellé, és
előszedtem a felszerelésem.
– Sikerült?
– Igen. Neked?
– A gondnok balhézott kicsit, mert nem nyittathatja ki a
szekrényeket, de végül meggyőztem – bólintott elszántan.
Arnold késve érkezett, ledobta a táskáját mellém, és leült.
– Hol tartunk? – kérdezte.
– Csak most kezdtük – válaszoltam, és elkaptam a fejem.
Kicsengetéskor Virággal lerohantunk az udvarra, direkt nem
vártuk meg Arnoldot, aki a szekrényéhez ment. Forró csokival a kezünkben ácsorogtunk, és a hangszórókból szóló  Let it snow-t
hallgattuk, amikor Arnold csodálkozva lépett hozzánk.
– Ez volt a szekrényemben – emelt fel egy becsomagolt
ajándékot, és egy összetekert rajzlapot.
– Tényleg? – néztünk össze tettetett csodálkozással.
A rádióban lement a Let it snow, aztán a sulirádiós beleszólt a
mikrofonba.
– Oké, a következő dal kizárólag Neményi Arnoldnak szól, más
ne foglalkozzon vele. Boldog szülinapot, Arnold! – Majd hirtelen
elhallgatott, és a hangszórókból felcsendült a Beatlestől az Across
the Universe.
Arnold teljesen ledöbbent, komolyan, ennyire meglepettnek
még sosem láttam.
– Ez te…? – hebegett döbbenten.
– Persze – feleltem mosolyogva. – Boldog szülinapot! Bontsd
ki! – sürgettem izgatottan a totálisan ledermedt Arnoldot. Lassan
letépte az ajándék csomagolását, és meglátta a tőlem kapott
Vittorio le vampire könyvet (francia kiadás).
– Ez a  Vittorio, a vámpír,  remélem, még nincs meg –
magyarázkodtam.
– Nincs – rázta meg a fejét folyamatosan a borítót nézve,
mintha csak megbabonázta volna.
– Az enyémet is nézd meg! Azt is nézd meg! – toporgott Virág
türelmetlenül, mire Arnold felemelte a könyv alatt tartott rajzlapot,
és lefejtette róla a pink-fekete szalagot, amivel össze volt kötve. –
Ezt direkt neked rajzoltam a hétvégén! – tette hozzá Virág.
– Köszönöm. Ez igazán… szép – bólogatott Arnold némiképp
értetlenül meredve a rajzra, ami Pete Wentzet ábrázolta gitározás
közben.
Mindhárman a sulirádióból szóló Beatles-dalt hallgattuk, mi,
Virággal inkább csak közömbösen, Arnold viszont őszinte
meghatottsággal az arcán, miközben folyamatosan a rajzot és a
könyvet nézegette. Végül megszólalt.
– Nem is tudom, mit mondjak – rázta meg a fejét, tőle szokatlan
módon kicsit keresgélve a szavakat. – Függetlenül attól, hogy nem
ismerem ezt a tagot a rajzon, és annak ellenére, hogy valaki teljesen jogellenesen felnyitotta a szekrényem, ami
magántulajdonnak számít…
– Jaj már! – szaladt ki a számon, mire elnevettük magunkat. –
Szóval ezeket leszámítva még soha, senki nem lepett meg ennyire.
Köszönöm – mondta ki gyorsan.
– Nincs mit – vigyorogtunk.
– Szóval, az úgy volt – kezdett magyarázkodni Virág,  aki már
alig várta, hogy elmesélhesse, milyen nehéz volt titokban tartani az
egészet, meg hogy először az én tanácsomra ő is könyvet akart
venni, de végül jobbnak látta, ha egy Pete Wentz-rajzot készít…
Arnold tőle szokatlan módon nem szólta le, és hagyta, hogy Virág
meséljen, miközben az arcán tényleg a döbbenetet és a
meglepettséget láttam váltakozni.
Összességében jól sült el a dolog, sikerült igazán meglepni,
mellesleg a francia Anne Rice-kiadásnak annyira örült, hogy a
duplaangol második óráján elkezdte olvasni, és tulajdonképpen
egész nap csak a maga előtt tartott borítót láttuk, az arcát
egyáltalán nem. 
Aztán délután, miközben msn-en aput vártam, Arnold írt pár
sort, amiben tök őszintén azt mondta, a könyvnek és a rajznak is
örült, de főleg annak, hogy egyrészt nem felejtettük el, másrészt
pedig berakattuk a kedvenc Beatles-dalát a sulirádióba. Számára ez
sokat jelentett. Megértem, hogy miért mondja ezt. Van
hármunkban egy közös dolog, olyan, ami a többi osztálytársunkat
soha nem érintette, csak Virágot, Arnoldot és engem. Mégpedig
az, hogy eddig soha nem voltak barátaink. Igazi barátaink.
Cortez: 5/5 – lehetne még ennél is menőbb? Őt még a
sulirádiósok is kedvelik, akik aztán a legkúlabbnak számítanak a
suliban.
Arnold: 5/5 – sikerült örömet szereznünk neki, és ez jó érzés.
Apu: 5/5 – holnap jön haza!!! 
Olvasókör: 5/4 – Kardos Alexander Popé munkásságáról
beszélt, még sosem hallottam róla, úgyhogy utánanézek.
Matek: 5/1 – Virág felelt. Egyest kapott. Jaj. 

December 9., kedd
Anyunak reggel korán kellett elmennie, úgyhogy Virággal
gyalog mentünk suliba. A lépcső előtt Zsolti, Cortez és Ricsi
ácsorogtak.
– Reni, Virág… – kezdte Zsolti.
– Nem tudunk semmiről – feleltem köszönés nélkül, mire
mindenki felnevetett.
– Akkor jó.
Dave apukájának a kocsija megállt mellettünk, Dave dühösen
pattant ki.
– Ki volt? – kérdezte, a fejét folyamatosan kapkodva köztünk.
– Miről van szó? – ásította Virág.
– Ki állította be a telefonomon háttérképnek Mádayt? Reggel
frászt kaptam, amikor észrevettem. Zsolti, te játszottál  tegnap
utolsó órán a telefonommal!
Amikor elővette, hogy megmutassa, mitől gőzölt be,
automatikusan elröhögtük magunkat. Az ig. helyettes mint
háttérkép? Igazán rémisztő lehetett.
– Ez nem vicces! És ha sokkot kapok? – rázta a fejét értetlenül,
mi pedig még jobban nevettünk. – Átküldjem valakinek?
– Hogyne, már akartam kérni – rázkódott a nevetéstől Ricsi.
– Nekem biztos ne, az én háttérképem megváltoztathatatlan –
szólt Virág.
– Hogy érted? Olyan nincs, hogy nem lehet megváltoztatni.
– Meg lehet, de nem akarom. Nézd csak meg! – kapta ki Virág
a zsebéből a mobilját, és Dave arcába nyomta.
– Ki ez a lány?
– Ő nem lány! Ő a szépséges Pete Wentz! – kérte vissza a
készüléket sértetten.
– Ó, az más. A szépséges Pete Wentz – utánozta gúnyos,
elvékonyított hangon Ricsi, mire mindenkiből kitört a nevetés.
– Miért, a tiétek jobb? – rángatta a vállát sértetten Virág. Több
se kellett a fiúknak, egymás után előszedték a mobilokat.Cortez háttere egy gördeszkás kép, Ricsié valami albumborító,
Dave telefonján most Máday volt, de eredetileg a mobiltelefonja
képe a mobilháttere is (ez bizarr, nem?), Zsolti háttere pedig egy
lány.
– Ez ki? – csodálkoztam, mire a fiúktól kaptam egy olyan
„húúú” nézést, amiből arra következtettem, ciki, hogy nem tudom.
– Ő? Ő egy istennő! – közölte Zsolti, mintha ebből könnyebben
rájönnék.
Kinga fehér csizmában, barna kordszoknyában és fehér
kabátban lépett hozzánk, majd kivette a kezemből Zsolti mobilját.
– Kitől kell elájulni? – nézte összehúzott szemekkel a készülék
hátterét.
– Bemutatom Lana  Langet a  Smallville-ből Ja, egyébként a
jövendőbeli barátnőm – közölte Zsolti természetes arckifejezéssel.
– További szép álmokat – vigyorgott gúnyosan Kinga, és
visszaadta a mobilt.
– Na miért, a te háttered ki? Vilmos herceg? – röhögött fel
Zsolti.
– Nagyon tévedsz. Az egyetlen élőlény a földön, aki jelent
számomra valamit – kapta elő a telefonját, és a kezében tartva
körbemutatta.
– Egy ló – jelentette ki Dave, hunyorogva nézve a kis képet.
Kinga gúnyosan körbemosolygott, majd eltette a mobilját.
– Minek van egy ló a telefonodban? Ennek semmi értelme –
közölte Zsolti.
Itt következett egy kisebb vita arról, hogy a ló vagy Lana a
Smallville-ből az értelmesebb háttérkép. Én mosolyogva figyeltem
őket, aztán Cortez hirtelen felém fordult.
– Neked mi a háttered?
– Nekem? – kérdeztem vissza, a zsebembe dugott kezemben
erősen megmarkolva a telefonom. Cortez bólintott, mire
mindannyian kérdőn néztek. – Nekem semmi. Csak az
alapbeállított háttér – közöltem elvörösödve. Ez azért elég ciki.
Tényleg ennyire unalmas vagyok?– Ne csináld már, azért csak vannak képek a telefonodban. 
hitetlenkedett Dave olyan fejjel, mintha azt közöltem volna, nincs
egyéniségem. Hát, végül is valami ilyesmiről van szó.
– Nincs.
– A számokhoz rendelt képek?
– Csak a szüleimé és Virágé – közöltem, és  egyre
kellemetlenebbül éreztem magam.
– Add csak ide – nyújtotta ki a kezét Dave.
Odaadtam a mobilom, amiről Dave szakértőket megszégyenítő
hozzáértéssel megállapította, hogy mikori, milyen gyártmány,
milyen széria, milyen memória, mennyi szabad  hely és még egy
csomó dolgot, amit én egyébként nem is tudtam róla.
– Ne csináld már! Egyetlen zene van rajta, az is Fall Out Boy?
– Virág tette rá, én nem igazán foglalkozom vele. Ez csak egy
mobil – vontam meg a vállam. Közben a fiúk körbeállták a
telómat, és mintha ez tök normális lenne, összevissza turkáltak
benne.
– Reni! – tette Dave a vállamra a kezét. – A mobiltelefon az
olyan, mint a tulajdonosa, csak kisebb, okosabb és nagyobb a
memóriája.
– A magad nevében beszélj, ne általánosíts – vágott közbe
Kinga.
– Jó, de érted, mit akarok mondani, nem? – kérdezte Dave.
Na, ezt megkaptam. Az üres mobilom azt jelenti, hogy én is
üres vagyok?  Jaj.
Mindenesetre Dave felajánlotta, hogy átküld rá pár dolgot, én
pedig csak a vállamat vonogatva bólintottam. Mit számít? Üres
vagyok!   Ráadásul az irodalom utáni szünetben (Kardos rossz
passzban volt, szó nélkül leadta az órai anyagot, a teremben egy
pisszenés sem volt) az osztályban tovább folytatódott, a kinek mi
van a mobilján téma. Kiderült, hogy tényleg mindenki szereti
feltöltögetni meg beállítgatni a zenéket meg háttereket, komolyan,
csak az én telefonom olyan üres, mintha most kaptam volna.
Meglepetésemre még Arnold mobilján is be van állítva háttér,
igaz, csak egy sima fekete, de valamilyen szinten ez illik az
egyéniségéhez.Duplafrancián Monsieur Durand helyett az infótanár jött be, és
közölte, hogy a franciatanár ma nincs, ezért ő helyettesít, az utsó
óránk (francia kultúra) pedig elmarad.
– Foglaljátok el magatokat, amennyire lehet, csendben –
mondta Tölgyessy, és Andris és Robi legnagyobb örömére
megengedte, hogy bekapcsoljuk a tévét.
– Nem is tudtam, hogy itt bejön a kábeltévé – nézett a tanár
összevont szemöldökkel a tévére. Robi vigyorogva leszedte a
tévéhez szerelt kis dekódert, és megmutatta a tanárnak. Tölgyessy
elismerően bólintott. – Találékony. Igazán találékony. De dugjátok
el a szünetekben – bólintott. Ezért bírja mindenki az infótanárt
ennyire. Fiatal, rugalmas és jó fej. Ráadásul értékeli a fiúk ötleteit.
Mellesleg fogalmam sincs, hogy honnan szedték azt a kis
szerkezetet vagy mi az egyáltalán, de működik.
Az elmaradt francián elfoglaltuk magunkat, Dave pedig elkérte
a telefonomat, és hátravitte magával, ahol a többiekkel együtt
összevissza nyomkodta. Az ebédszünetben kaptam vissza, amikor
is az  udvaron álltunk, és a hidegben forró csokival próbáltunk
valamennyire felmelegedni.
– Na jó – lépett mellém Dave, és felemelte a mobilom. 
Átküldtünk a telódra egy csomó képet, válassz nyugodtan hátteret
– nyomkodta a gombokat. – Ha akarod, én is lehetek. Nézd meg
ezt a képet rólam, nem rossz, mi?
Oké. Döbbenten néztem a mobilom, és komolyan nem értettem,
hogy miért van a képgalériámban Dávidról egy olyan, „beállított”
kép, amin úgy csinál, mintha telefonálna.
– Ez tényleg klassz, de miért van a telefonomban?
– Mert hozzárendeltem a számomhoz. Ha én hívlak, megjelenik
a képem és a beállított csengőhangom is.
– Óriási – bólogattam.
– De ez nem minden. Mindenkivel megcsináltam. Nézd csak át,
tele van képekkel meg zenékkel. Most már sokkal jobb. Mellesleg
bővíteni kéne a memóriádat, a 2Gbyte-os Micro SD-t ajánlom, az
neked elég is lenne…
– Fogalmam sincs, miről beszélsz, de köszönöm – vettem el a
készülékem.– Ha akarsz változtatni valamin, akkor csak szólj, és segítek –
bólintott. Ez tényleg rendes dolog volt,  általánosban az
osztálytársaim maximum csúfoltak, ha valamihez nem értettem,
most pedig azt tapasztalom, hogy előbb segítenek, mintsem
eszükbe jutna kiröhögni.
Egyébként az, hogy nem nevetnek ki, tök jó dolog, de nem
jelenti azt, hogy nem szívatnak. Ugyanis, miután rendesek voltak,
és beállítgatták a hátteremet meg a zenéimet, rájöttek, hogy
valószínűleg még egy ideig szokom majd a különféle
csengőhangokat, úgyhogy törin folyamatosan hívogattak. Éppen
Barka tanárnő diktált, amikor a néma csendben felüvöltött az I’ve
got the power.
– Ki az? Kinek a mobilja?
Teljesen nyugodtan néztem körbe, majd Virág sziszegett, hogy
az enyém. Kirántottam a táskámból a (nem lehalkított!!!) mobilt,
és Zsolti képét láttam a kijelzőn. Riadtan lenyomtam, mire Barka
megszidott. Gyorsan folytattam a körmölést, amikor megszólalt a
Green Day – Basket case.
– Renáta, ne szóljak még egyszer! Ugye nem akarsz az
igazgatóhelyetteshez menni?
– Elnézést, tanárnő, azonnal kikapcsolom – kapkodtam
idegesen, és a kezembe vett készüléken Cortez képe villogott.
(Gördeszkás kép, háromnegyedes gatyában és bő pólóban ül egy
lépcsőn, a kezében tartva a deszkát. Wow, van képem róla! A
mobilomban!) Féloldalasan hátrafordultam, és szúrós pillantással,
de azért mosolyogva ráztam felé a fejem, hogy hagyja abba.
Próbáltam kikapcsolni a telefont, de miközben a gombokkal
bajlódtam, újabb hívás érkezett. Ezúttal Ricsi, a pad alatt a
kezében tartott telefonjáról hívott (valami skate zene üvöltött),
mire Barka letette a krétát.
– Renáta, hozd ki a telefonod.
– Elnézést, tanárnő, de tényleg azt hittem, hogy le van halkítva
– mentegetőztem, miközben felálltam és kitettem a telefonom a
tanári asztalra.
– A házirend több pontban foglalkozik a mobiltelefon
használatával, a többszöri felszólítás ellenére is használatban lévő mobiltelefont jeleznem kell az osztályfőnöködnek. Most pedig
kapcsold ki, és hagyd itt.
Végre sikerült kikapcsolnom, úgyhogy lehajtott fejjel
visszaballagtam a helyemre, de közben elfojtott mosollyal
próbáltam komolyan  „megbánó” arckifejezést magamra  erőltetni.
Nehezen ment.
– Teljesen megőrültetek? – kérdezte Kinga a szünetben,
miközben Barka kiment a teremből. – Ezért igazgatóit is
kaphatunk!
– Nyugi. Renit minden tanár szereti, neki nem lesz baja.
Viszont ez vicces volt – röhögött Zsolti.
– Azt hiszem, elmehetnél egy  „humortanfolyamra”, hogy
ráébredj, mi vicces és mi nem. Mert, úgy látszik, enyhe
fogalomzavarban szenvedsz.
– Te pedig elmehetnél egy „hogyan kell emberekkel viselkedni”
tanfolyamra, mert a nyerítésedből egy szót sem értek! – vágta rá
Zsolti.
Miközben összeszedtük a holminkat, Zsolti és Kinga megállás
nélkül vitatkoztak, én pedig felvettem a tanári asztalon hagyott
telefonom, és bekapcsoltam. Döbbenten néztem a készülékre.
– Dave, jól látom, hogy az üdvözlőkép te vagy?
– Ja, csak átmásoltam a sajátomról. Nekem is az, te
lecserélheted.
– Nem vagy kissé egocentrikus, önimádó – kérdezte Arnold, a
vállára dobva a katonai táskáját –,  enyhe exhibicionizmussal
fűszerezve?
– Egészségedre – bólintott Dave, mire Arnold megrázta a fejét.
A suliból kilépve Virággal és Arnolddal elindultunk hazafelé,
miközben Ricsi utánunk kiabált.
– Reni! Aztán nehogy meglepetés érjen! Vigyázz a telódra –
nevetett.
– Én a helyedben kikapcsolnám éjszakára. Ki tudja, mit
műveltek vele – tanácsolta Arnold.
– Persze. Ki szoktam.Otthon megcsináltam a házim, meg készültem kicsit holnapra,
közben pedig folyamatosan a telefonomra áttöltött képeket
böngésztem, és azok közül is leginkább egyet. Cortez
eszméletlenül menő fotóját, amit Virág segítségével (webkamerán
beszéltünk) sikerült felmentenem a laptopomra is, így nagyobb
felbontásban nézhettem. Hű.
Apu taxija hat után érkezett, úgyhogy kikapcsoltam a gépem,
félbehagytam mindent, és lerohantam üdvözölni. Jól telt a
„lányos” hét anyuval, de azért már borzasztóan hiányzott.
Több mint egy órán keresztül beszéltünk, szinte egymás
szavába vágva, ő az útjáról mesélt, én pedig a dolgaimról, majd
kinyitotta a bőröndjét. Következett az ajándék. 
– Ez szinte a kezembe ugrott az egyik üzletben, gondoltam,
örülnél…  – kezdte a felvezetést, majd megfordította a pulóvert,
aminek az elején Johnny Depp állt kalózszerelésben.
– Ó, ez nagyon klassz – bólintottam, mire anyu megcsóválta a
fejét.
– Mi az? – kérdezte apu.
– A kalóz már nem menő.
– Hogy érted ezt? – nézett furcsán apu, felváltva kapkodva a
fejét anyu, köztem és a pulcsi között.
– De, nagyon örülök – hadakoztam azonnal, mert nem akartam,
hogy apu csalódott legyen.
– Túl vagyunk a Johnny Depp-korszakon – vitatkozott tovább
anyu.
– Hogy érted? Mikor lettünk túl rajta? Ez akkor most ciki?
– Nagyon – válaszolt helyettem anyu, pedig közbe akartam
szólni, hogy nem. De azért a szívem mélyén megkönnyebbültem.
Johnny Depp-es pulcsiban járni? Oltári ciki. 
– Hát jó – vonta meg a vállát apu, és tovább keresgélt a
bőröndjében. – Akkor most mi a menő?
– Reninél? Lássuk csak – nézett anya a plafon felé. –
Ellentmondásos ízlés, több oldali befolyásoltság, váltakozó
ízlésvilággal, ahol jelenleg megférnek egymással az amerikai
iskolás filmek, a gördeszka utáni érdeklődés, az olvasás és a
Beatles. Félig modern, félig retro. Azt hiszem, most ez a sikk, ugye, Reni? – kérdezte anyu mosolyogva. Te jó ég. Egyszer még
könyvet ír belőlem. Vagy disszertációt.
– Olyasmi – bólogattam. – De nagyon örülök a pulcsinak,
hordani fogom.
– Isten ments, még a végén addig cikiznek, amíg a fiúvécében
el nem sírod magad… – nézett rám apu fájdalmasan. Először meg
akartam kérdezni, hogy mégis mit keresnék a fiúvécében, aztán
rádöbbentem, hogy egy saját emléket hozott fel példának. Jaj. 
– Tehát akkor a kalóz már nem menő. Szerencse, hogy ez is a
kezembe akadt – emelt ki egy másik pulóvert a bőröndből. Fehér,
kapucnis pulcsi, az elején egyetlen nagy írás: Help!
– Húú! – ugrottam oda azonnal. Beatles-pulcsi. Na, ez már
valami! 
– Látod, készültem! – bólintott apu anyu felé, miközben a
nyakába ugorva szinte megfojtottam örömömben.
Mobil: 5/5 – tök rendesek, beállították nekem, ráadásul Cortez
képe is rákerült. 
Barka: 5/1 – remélem, nem szól az ofőnek a telefon miatt… 
Beatles-pulcsi: 5/5* – szerintem szörnyen menő, retro, de
közben egyáltalán nem ciki. Ráadásul szeretem is!
Johnny Depp-pulcsi: 5/3 – majd elhordom itthon. Vagy ilyesmi.


December 10., szerda
Az, hogy tegnap Ricsi utánam  szólt, hogy vigyázzak a
mobilomra, nehogy meglepetés érjen, nem volt véletlen. Éppen
ezért kapcsoltam ki éjszakára, ahogy szoktam. Csak, ugye, én sem
gondolhatok mindenre. Ugyanis elfelejtettem, hogy az ébresztő
kikapcsolt állapotban is működik, és gondolom, jó heccnek
tartották, ha éjjel 3:35-re beállítják nekem a Clawfinger Do what I
say című számát, amiről azt kell tudni, hogy ez az a dalocska, ami
lágy gyerekénekkel kezdődik, és a következő pillanatban pedig
őrült hangosan üvöltenek benne. Majdnem frászt kaptam, mert
először fogalmam sem volt, hogy mi az. Aztán kinyomtam, és megpróbáltam visszaaludni, de öt perc múlva megint kezdte. Éljen
a szundi üzemmód! Kénytelen voltam visszakapcsolni a mobilom,
megkeresni az ébresztést, és úgy leállítani. Egy élmény volt.
– Köszi az ébresztést. – mosolyodtam el félig mérgesen, félig
pedig kedvesen, mikor Virággal a suli lépcsőjéhez értünk.
– Ne már, nem kapcsoltad ki? – röhögött fel Ricsi. – Azért
szóltam, mert gondoltam, rájössz, hogy valamit beállítottunk.
– De kikapcsoltam, csak nem sokat ért – legyintettem.
– Ciki – veregette meg a vállam Dave, majd Virághoz fordult. –
Emo, add ide a telód, légyszi, mert az enyémen nem pontos az idő.
Virág automatikusan odaadta. Első óra kezdetéig észrevettem,
hogy Dave ezt eljátssza még hat másik osztálytársunkkal, úgyhogy
tudtam, hogy készül valamire.
Beraktam a kabátom a szekrényembe, mire Virág azonnal
kiszúrta a pulcsim.
– De jól néz ki! Ez milyen?
– Beatles – feleltem kicsit zavartan, de Virág nem kommentálta,
csak azt mondta, hogy szerinte baromi jó, és tök jól megy a fehér
kord trapézgatyámhoz meg a Szent Johannás sálamhoz.
Az első óra nyelvtan volt Kardossal, és tudtam, hogy ha Dave
készül is valamire, akkor azt nem Kardos óráján teszi. Tőle
túlságosan félnek. Viszont a kémialabor tökéletes helyszínnek
bizonyult. Addigra már láttam, szinte mindenki mobilja volt Dave
kezében, amit különböző kifogásokkal kért el.
Gondos éppen a táblára irkálta a képleteket, amikor megszólalt
az első mobil. Jacques zavartan kutatott a táskájában, miközben a
Marseillaise-t zenélte a készülék.
– Ki az? Ez egy telefon? Kié? – pördült meg Gondos az osztály
felé.
Jacques motyogott valamit, és sietve kinyomta a telefont. Mire
Gondos a némán és fegyelmezetten ülő osztályhoz fordult, már
nem tudta megállapítani, hogy kié volt. Újra visszafordult a
táblához, Jacques pedig némán rázkódva nevetett. Tetszett neki a
buli. A következő telefon, ami megszólalt, Kingáé volt. Egy
sima Hello, Moto szlogen hangzott fel a teremben. Kinga halálsápadtan előkapta a telefonját, és lenyomta. Gondos kissé
dühösebben, mint az előbb, megint megfordult.
– Kié volt ez a készülék? Mobiltelefont használ valaki az
órámon? Azonnal álljon fel és hozza ki! – morzsolta idegesen a
krétát, és fél szeme mintha rángatózott volna.
– Barmok! – sziszegte Kinga szinte némán, amikor Gondos
megint a tábla felé fordult.
Elfojtott mosollyal a mellettem ülő Ricsi kezére néztem. A
mobilján megnyomott egy gombot, de közben láttam, hogy a pad
alatt Cortez és Dave is a mobilját tartja. Sejtettem. A következő
pillanatban három különböző mobil három különböző helyen
szólalt meg (Andris, Gábor és ismét Jacques).
– Ki szórakozik? – pördült meg Gondos, és két kézzel a tanári
asztalra támaszkodott, úgy nézett végig a'termen. Addigra már
megint abbahagyták a csengést.
Cortez félig hátra fordult, mire Ricsi megrázta a fejét. Most
azzal szórakoztak, hogy senki nem hívott senkit, Gondos azonban
üldözési mániában szenvedőket megszégyenítő módon forgolódott
a tábla és a terem között. Mondanom sem kell, legközelebb Virág,
Kinga és Robi mobilja szólalt meg: a Fall Out Boy, a Hello, Moto
és valami szörnyüvöltés keveredett. Mire Gondos hátrafordult, újra
elhallgattak a készülékek, és mindenki csodálkozva pislogott,
amikor a tanárnő őrjöngve kérdezte, hogy mi ez az egész.
Kicsengetéskor aztán mindenki összeszedte a holmiját.
– Rendben, 9/b! Rendben – bólogatott Gondos idegesen, szinte
habzó szájjal, miközben kivonultunk a teremből. Fenyegető volt.
Angolon Mr. O’Realy bejött a nyelvi előadóba, és leült. Hamar
rájöttünk, hogy miért nem kezdi az órát. Az ofő belépett az ajtón.
– Aki mobiltelefont használt kémiaórán, az feláll – szólt.
Mindenki ülve maradt.
– Renáta, állj fel – szólt az ofő, mire elkerekedett szemmel
feltápászkodtam. Félig hátrafordultam, és láttam, hogy a mögöttem
ülő négyes könyörgő tekintettel néz rám. Nem, eszemben sem volt
beköpni őket. – Barka tanárnő jelezte, hogy a tegnapi
történelemórán többször csengett a mobiltelefonod.– Igen, valóban – bólogattam. – Sajnos, az ebédszünetben
használtam, és elfelejtettem lehalkítani, így óra alatt csöngött.
Próbáltam kikapcsolni, de közben újra csöngött. Ekkor Barka
tanárnő elkérte – feleltem.
– Értem. Nos, ez előfordul, de ettől függetlenül megsértetted a
házirendet, erről még beszélünk. A mai eset azonban nem baleset,
Gondos tanárnő szerint többször, többféle telefon csengett az órája
alatt, és senki nem felelt érte. Renáta, esetleg erről tudsz valamit?
– fordult felém az osztályfőnök.
– Nem, semmit. A tegnapi eset után kikapcsolva tartom a
telefonom – bólogattam.
– Rendben, leülhetsz. Tehát. Ki használt mobiltelefont
kémiaórán?
Az osztályban síri csend volt. A pad alatt morzsoltam az
ujjaimat, és reméltem, hogy nem lesz gáz.
– Ti, négyen, leghátul. Esetleg nincs mondanivalótok? –
kérdezte az ofő a nyakát nyújtogatva.
Nem érkezett válasz, gondolom, csak a fejüket rázták.
– Arnold?
Igen, ez tipikus. Ha nincs meg a tettes, akkor a felnőttek
megpróbálják az általuk leginkább megbízhatónak tartott alanyt
kiválasztani és kifaggatni. Arnoldtól azonban nem tartottam.
Lehet, hogy nincs jóban Cortezékkel, de semmiképp nem az a
beárulós fajta.
Arnold megkérdezte, hogy ez most tanúvallomásnak számít-e,
mert akkor jogi képviseletet igényel, és felkéri a tanárt, hogy hívja
ide a szüleit. Az ofő pislogás nélkül meredt rá, majd megrázta a
fejét, és csípőre tett kézzel Kingához fordult. Na, itt megállt
bennünk az ütő.
Kinga felállt, és lesajnálóan végignézve a padokon, az ofő felé
fordult.
– Tanár úr – kezdte –,  bár bevallom, néhány osztálytársunk
értelmi szintje kifogásolható, sőt – legyintett megalázóan –,  de
tudomásom szerint annyi történt, hogy egy táskában lévő
mobiltelefon híváslistája benyomódott, és  óra végéig próbáltunk
rájönni, hogy ki okozta ezt a véletlen balesetet.– Igazán? – kérdezte az ofő, és elgondolkodott a hallottakon. –
Rendben, mindenesetre elnézést kértek Gondos tanárnőtől. Most
pedig folytathatjátok az angolórát.
Miután az ofő kiment, mindannyian fellélegeztünk.
– Kinga, ez nem volt semmi. Hogy kivágtad magad! – szólt
előre Ricsi, mire Kinga idegesen hátrafordult.
– Ez nem rólatok szól! Az én mobilom is csöngött, emiatt
bajban voltam, tehát improvizálnom kellett! De többet ne
számítsatok rám a nevetséges tréfáitokban, és felejtsétek el, hogy
valaha még egyszer odaadom a mobilom! – rikácsolta, majd
fölszegett állal előrefordult a ledöbbent Mr. O’Realy felé, aki az
egészből egy szót sem értett.
Szóval ezt megúszták. Ők. De én nem. Ugyanis  a tegnapi
törióra miatt az ofő felhívta anyut, aki suli után otthon azonnal
ezzel kezdett. Épphogy beléptem a házba (még feldobódva, amiért
Cortez infón kölcsönkérte a füzetem), anyu a konyhából szólt.
– Renáta!
Na igen. Csak akkor vagyok „Renáta”, ha gáz van.
– Mobiltelefon? Mobiltelefon a történelemórán? Mégis hogyan?
Miért? Megállapodtunk, hogy az iskolában kikapcsolt vagy
lehalkított állapotban tartod…
– Nem, ez nem úgy volt – érveltem, miközben még csak a
sálam szedtem le a nyakamról. Jól leteremtettek. Jaj. – A
többiek… – kezdtem bele, de anyu azonnal megrázta a fejét.
– Engem nem érdekelnek a többiek!
Miért szeretik ezt az egy mondatot annyira a szülők?
Komolyan, olyan, mintha ez minden szituációban megfelelő válasz
lenne.
– Szeretném, ha ez nem fordulna elő többet.
– Ígérem – sóhajtottam. Hát, megmagyarázni nem, de
megígérni szabad. Ilyen az élet.
Anyu visszafordult a szakácskönyvéhez, én pedig ott
ácsorogtam, totál bénán. Persze ez azonnal feltűnt anyunak,
úgyhogy miután megkérdezte, nincs-e valami komoly
mondanivalóm (szakkönyvkérdések, mint például depressziósnak
érzem-e magam, vagy meg nem értettnek, meg ilyesmi). Miután mondtam, hogy semmi ilyesmiről nincs szó, anyu félredobta a
szakácskönyvet.
– Gyerünk, ki vele.
– Elmehetek a sulival korcsolyázni péntek délután?
– Ki a kísérő?
– Korponay tanárnő.
– Virág?
– Jön.
– Akkor igen – bólintott anyu.
– Oké. Akkor megyek, és megmondom msn-en.
– Ennyi volt az a nagy gond? – kérdezte mosolyogva.
– Ennyi. De már meg is oldódott.
Hátat fordítottam, és lehajtott fejjel indultam a lépcső felé.
– Reni – szólt utánam anyu.
– Igen?
– Cortez hogy áll az irodalommal?
– Már nem áll bukásra – feleltem.
– Akkor nem is jön korrepetálásra?
– Idén már biztos nem.
– Ó, értem.
Anyu olyan „aha, most már látom, miért vagy letörve” nézéssel
méregetett, úgyhogy gyorsan felmentem a szobámba. Egyébként
nem áll túl messze az igazságtól. Az eleinte önfeledt örömöm a
négyese miatt mostanra átcsapott egyfajta melankolikus
hiányérzetbe. Nincs mese, az egyetlen közös pontunk volt a
csütörtök délutáni korep, most pedig vége. Villog az msn, Virág
videó-hívást kér, úgyhogy megyek.
Telefonőrület: 5/5 – az osztályközösség jó, ez ma kiderült. 
Cortez: 5/5 – nincs sok kapcsolat köztünk, szinte semmi. De
neki alanyi jogon jár az 5 pont. 
Cortez képe a telefonomban: 5/4 – amióta esténként azt nézem
elalvás előtt, rohamosan merül a mobilom, minden délután
töltenem kell. Tesi: 5/1 – ma röplabdáztunk, az a-s Edina pedig egyszer sem
passzolt, pedig egy csapatban voltunk… Flegma dög. 
Anne Shirley: 5/5 – kiolvastam, a folytatásokat a szünetre
tartogatom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése