2013. január 12., szombat

Sz.J.G.-A kezdetek Szept. 18-20



Szeptember 18., csütörtök
Ma rajzon Vladár gyümölcstálat rajzoltatott. Rémes volt. Már
javában mindenki nekiállt, amikor én még csak forgolódtam. Na
ja, a rajz nem az erősségem. Előttem Jacques precízen maga elé tartotta a tollát, és a tanári asztalra kipakolt gyümölcsöket próbálta
lemérni szemmértékkel. Ezután a Marseillaise-t dúdolgatva neki is
fogott a munkának. A mellettem lévő padban Virág a rajzlapjára
teljesen ráborulva  „alkotott”. Hátrafordultam, hogy megnézzem,
hogy állnak a többiek. Cortez (te jó ég, ma fekete kapucnis póló
volt rajta, ami tök jól áll a sötét, összevissza zselézett hajához)
lazán fogta a ceruzáját, és amikor észrevette, hogy hátrafordultam,
mélykék szemével rám nézett. Hű.
– Renáta, van valami problémád? – szólt rám a rajztanár. Ó.
– Semmi – ráztam meg a fejem visszafordulva.
– Akkor talán fogj hozzá a rajzhoz, óra végén leosztályozom.
Hurrá. Ha van valami, ami igazán nem megy, az a rajz. A
maximum, amit képes vagyok lefirkálni, az egy házikó vagy egy
pálcikaember. Úgy tűnik, gimiben ez már kevés. Általánosban még
megszántak. Na jó, összevissza radíroztam a rajzlapot, egy helyen
még ki is szakadt, mert az általam lerajzolt narancs nem is
hasonlított gyümölcsre, plusz később jöttem rá, hogy nincs is
narancs a tálban. Bár tudnám, honnan szedtem. Óra vége előtt öt
perccel egy önként jelentkező (természetesen Kinga) összeszedte a
rajzokat. Amikor hozzám ért, összehúzta a szemöldökét.
– Ez meg mi?
– Gyömölcstál – feleltem automatikusan.
– Mégis milyen? – gúnyolódott.
– Összeturmixolt. Csak vidd ki, oké? – sürgettem, mert nem
volt kedvem az önelégült képét bámulni.
Vladár végignézte a beadott rajzokat, és rögtön le is osztályozta.
Virág, Jacques, Kinga  és Robi rajza volt a legelső, ők azonnal
ötöst kaptak.
– Ezen nincs név, kié? – mutatott fel egy iszonyúan szép,
teljesen élethű rajzot.
– Az enyém – lengette meg Cortez a karját.
A tanár hosszasan nézte a rajzot. Szinte vetekedett Virágéval.
– Sajnálom, hogy idén nem keltette fel az érdeklődésedet, de
jövőre szeretettel várunk a rajzszakkörön – firkantott egy ötöst a
lap aljára. Cortez bólintott, és tovább firkált a füzetébe. A rajzok általánosságban szépen sikerültek, többé-kevésbé hasonlítottak az
asztalra helyezett tálra meg gyümölcsökre.
– Renáta, sajnálom, a legnagyobb jóindulattal…  – fordult
hozzám Vladár. Visszafojtott lélegzettel vártam – kettes.
Na, szép! Az első rossz jegyemet rajzból kaptam. Viszont el
sem tudom mondani, mennyire örültem ennek a  kettesnek!
Felálltam, és mosolyogva kimentem a rajzomért, miközben az
egész osztály döbbenten nézett.
– Muti – nyúlt érte Virág, én pedig fejjel lefelé fordítva adtam
át. A következő pillanatban Virág hisztérikus röhögőrohamot
kapott. Legalább neki tetszett.
Vladár tovább osztogatta a rajzokat és jegyeket, aztán
felszólította Dávidot.
– Felmayer!
– Igen, tanár úr?
– Elmondanád, hogy a rajzodon mi ez a sötét folt? – mutatta fel
a lapot. A fél gyümölcstálat kitakarta egy kerek satírozás.
– Az Gábor feje – közölte. – Nem láttam tőle rendesen!
Mindenkiből kitört a röhögés. Az első padban, pont a tanári
asztal előtt ülő – egyébként is szótlan – Gábor a nyakát behúzva
lejjebb csúszott. A tanár gondolkodott egy darabig.
– Legközelebb talán ülj arrébb. Ez így most csak hármas. Dávid
a vállát vonogatva kiment a rajzért, visszafelé pedig élvezte a
sikert, mivel a többiek tapssal és röhögéssel díjazták.
– Végül Neményi – szólította fel a tanár. Arnold letette a
könyvét a kezéből, és szemébe lógó tincsei mögül unottan
felnézett. –Megosztanád velünk, hogy az asztalon látható
kifogástalan gyümölcsöket miért félig elrothadva rajzoltad?
– Ennek egyszerű, szimbolikus jellegű oka van – kezdte a
választ Arnold, mire mindenkinek lecsuklott a feje. Ha ő egyszer
belekezd a magyarázatba… – A gyümölcsök most épnek tűnnek,
azonban már a leszedésük pillanatában rothadásra ítéltettek. Ha
rájuk nézek, látom, hogy friss, szép darabok, de tudom, hogy
hamarosan fonnyadtan, megbarnultan és aszalódva zsugorodnak
össze. A rajzommal azt szándékoztam kifejezni, hogy…– Értem – szakította félbe a tanár. – Mellesleg ötös – legyintett.
Arnold kissé sértetten, mivel mély gondolatmenetét
megszakították, újra felemelte a könyvét, és tovább olvasott.
A szünetben szokás szerint az udvarra mentünk. Arnold olvasva
közlekedik, ezért mindenkinek nekimegy, de az az elve, hogy
„nem kerül ki senkit, majd őt kikerülik, ha akarják”, így aztán törte
előttünk az utat, mi meg Virággal követtük. Mellesleg Virág még
mindig a rajzomon szórakozott.
– Miért nem kérted, hogy segítsek?
– Nagyon rajzoltál, nem akartalak zavarni – vontam meg a
vállam.
– De eddig kitűnő tanuló vagy, most meg kaptál egy kettest.
Nem akaszt ki? – nézett rám csodálkozó tekintettel.
– Rajzból? Hidd el, én örülök a kettesnek Csak az átlagomat
sajnálom – vontam meg a vállam.
Duplamatekon imáim meghallgatásra találtak,  nem feleltem.
Andris imái viszont elkallódhattak valahol, mert ő felelt, Gazdag
tanárnő nem kímélte, több mint húsz percig állt a táblánál. 
Délután anyu vacsorát készített, nekem meg eszembe jutott,
hogy még el sem kéredzkedtem az állatkertbe, pedig megígértem
Virágnak. Felültem a konyhapultra, anyu pedig rögtön a kezembe
nyomta a fellapozott szakácskönyvet.
– Diktálnád?
– Persze – feleltem, és egy pillanatra becsuktam, hogy
ellenőrizzem a borítóját. Tudni akartam, kinek köszönhetjük a
„nagyszerű” vacsorákat. Valami angol. Gondolhattam volna.
– Na jó, akkor itt van a darált hús – mutatott anyu egy tálra –, itt
pedig a főtt krumpli – bökött egy másikra. – Mi a következő lépés?
– Hozzáadjuk a tejet – olvastam ki, és a konyhaasztalra
kikészített tejre mutattam.
– Igen, azonnal – bólintott anyu lelkesen, majd megfogta a tejet,
és ráöntötte a darált húsra.
– Ööö…  – ráztam meg a fejem, mintha csak rosszul láttam
volna. – Az a krumplira ment volna.– Jaj, igazad van! Miért nem tudják egy kicsit érthetőbben írni?
– tette csípőre a kezét anyu.
Oké. Most már legalább tudom, hogy mi hibázik a vacsorával.
Úgy általában. Remélve, hogy a vacsorának lőttek, becsuktam a
szakácskönyvet, és rátértem a holnapra.
– Virág apukája elvinne minket az állatkertbe suli után.
Mehetek?
– Kérdezd meg apádat, ha ő elenged, akkor mehetsz – bólintott,
aztán visszafordult a „vacsorához”. – Hogy javítsam ki?
Lemásztam a szekrényről, és átmentem apu dolgozószobájába.
– Apu, holnap Virág apukája elvinne minket az állatkertbe,
mehetek? – kérdeztem. Apu felnézett a számítógépéből. – Anyád
mit mondott?
– Hogy kérdezzem meg tőled. Aztán tovább csinálta a tejes
darált húst – közöltem, mire apu fintorogva rám nézett.
– Persze, menj csak. Hozol nekem perecet?
– Aha – mosolyogtam.
– És olyan kókuszrudat?
– Azt is.
– Ó, és vattacukrot…
– Amit csak tudok – biztosítottam.
Rácsörögtem Virágra, hogy jöjjön fel msn-re. Ez a
gépkorlátozás átka: ahhoz, hogy egyszerre netezzünk, muszáj
előtte megbeszélnünk.
– Jól van, megyek holnap – néztem bele a webkamerába. Virág
ugrált örömében. Ezt onnan tudom, hogy kiugrált a képből, és egy
ideig nem is láttam.
Rajzóra: 5/1 – a tanár nem értékeli az absztrakt művészetet.
Információim Cortezről: 5/2 – erősen hiányosak, de ma
bővültek azzal, hogy nagyon jól rajzol.
Vacsora: 5/1 – nem tudok beszélni róla. Képtelenség. 


Szeptember 19., péntek
Anyut reggel még otthon találtam.
– Milyen idő lesz ma? – kérdeztem azon gondolkozva, hogy mit
vegyek fel.
– Szórványosan előfordulhatnak záporok, főleg keleten, de
nagyrészt napos, meleg idő lesz. Délután a hőmérséklet huszonkét
és huszonöt fok között alakul.
– Köszi – mosolyodtam el. Na igen, simán protekciós vagyok,
ha az időjárásról van szó.
– Reni, kérlek, add meg Virág apukájának a számomat és apád
számát is.
– Nálam lesz a mobilom.
– Tudom, de szeretném, ha Virág apukája el tudna érni. És
kérlek, figyeljetek egymásra, ne veszítsd szem elől Virág
apukáját…
– Anya! – szóltam közbe mosolyogva. – Tudok vigyázni
magamra egy állatkertben!
– Jó persze, csak… – ráncolta a szemöldökét anyu. – Mindegy,
érezd jól magad.
– Oké.
– És vacsorára ugye hazaérsz?
– Persze!
Apu hasonló aggodalommal vette tudomásul, hogy délutánra
van programom. A kocsiban nem győzte hangoztatni.
– És ne menjetek közel a rácsokhoz! Az állatsimogatót is
kerüljétek. Veszélyes.
– Apu – kérleltem sokadszorra valamelyik szülőmet. Őrület,
hogy micsoda problémát csinálnak egy állatkerti délutánból.
– Jó, tudom, ciki, ha ennyiszer elmondom – bólogatott apu.
Még megígértem, hogy nem ugrom a krokodilok elé, nem
simogatom meg az oroszlánt és nem mászom be a farkasokhoz.
Mindezt azzal indokoltam, hogy normális vagyok. Ha ez eddig
nem derült volna ki.A suliban a szokásos pénteki nyüzsgés volt, Máday ig. hely. az
aulában ordibált hol a sulirádió zenéje miatt, ami szerinte
bomlasztja a közösséget (30 Second to Mars), hol rászólt az érkező
diákokra, hogy tegyék el a zenelejátszókat. Föcin a tanár kiosztotta
a dolgozatokat. Ötös lett. Beírtam az ellenőrzőmbe, és hát tényleg
elég bénán mutatott a sok ötös mellett az a rajz kettes. Majd
megpróbálom feltornázni hármasra. Jobbra nem igazán
számíthatok. Irodalmon Cortez szonettelemzésre megkapta a
második egyesét. Ennek csúnya vége lesz, Kardos szemmel
láthatóan bepöccent rá az üresen beadott házidoga után, és
biztosította arról, hogy ha nem kezd tanulni, megvágja. Jaj. Engem
ez sokkal jobban megviselt, mint Cortezt vagy a többieket. Nem
akartam belegondolni, hogy megbukik. Hogy lehet egyáltalán
irodalomból megbukni? Rajzból könnyebb. Szerintem.
Kicsengetéskor Virág apukája a suli előtt várt minket. Amikor
bemutatkoztam, teljesen jól elbeszélgettünk, mondta, hogy
menynyire örül, hogy megismert, meg hogy fontosnak tartja, hogy
jóban legyen Virág barátaival, és hogy sokat hallott rólam. Virág
erre grimaszolt meg a vállát vonogatta. Egyébként Virág szülei tök
normálisak, most, hogy már külön-külön megismertem őket, nem
látom komolyabb okát Virág dühkitöréseinek vagy
hangulatváltozásainak. Viszont az apukájával való kapcsolatából
rögtön levettem, hogy még mindig állatira dühös a válásuk miatt,
és azt a fura türelemjátékot játsszák, miszerint Virág csendesen
duzzog, az apukája pedig próbálja megbékíteni. Na, ebbe a
csodálatos színjátékba kerültem bele, úgyhogy elmentünk az
állatkertbe. Hátraültem a kocsiba, és amíg Virág feltekerte a
hangerőt (üvöltött a Fall Out Boy), az apukája arról beszélt, hogy
ez milyen klassz zene. Persze tudjuk, hogy nem tetszik neki, sőt,
szerintem alig bírta ki, de becsülettel hallgatta. Én meg hátul
gubbasztottam, és az ablakon kibámulva jöttem rá, hogy amióta
elköltöztünk, nemhogy Pesten, de szinte még a II. kerületen kívül
sem voltam.
Az élet számomra megállt a suli és a házunk között, minden
ehhez a két helyhez köt. Ezt nem gondoltam volna.Az állatkert egyébként klassz volt, elég jól szórakoztunk.
Mondjuk, a régi sulimmal évente legalább egyszer mentem, plusz
a szüleimmel is, úgyhogy sok újat nem láttam, de azért jó volt. Egy
csomó diák volt még ott, osztállyal és csak úgy, csoportokban is,
és néhányan rosszallóan néztek ránk. Na persze aztán rájöttünk,
hogy miért. Annyira hozzátartozik a ruházatunkhoz a pólónkon
lévő Szent Johannás kitűző, meg a táskánkon lógó passtartó, hogy
mi már észre se vettük magunkon. Mások viszont igen, és ahogy
az szokás, a magánsulisokat kinézik. Mindegy.
Állatkert után ettünk (késői ebéd vagy korai vacsora) a
Városligetben, és Virág apukája tovább érdeklődött.
– És, Reni, a te kedvenced is a FOB?
– Öhm – mosolyogtam össze Virággal. –, nem igazán. De azért
néha meghallgatom. Ha muszáj – tettem hozzá.
– Na, és te is a rajzszakkört választottad, ahogy Vircsi?
Virág erre a becézésre felkapta a fejét, és szemébe fésült haja
mögül gorombán nézett.
– Nem, nekem a rajz egyáltalán nem megy – feleltem, és ezen
újra összenevettünk Virággal. Az apukája türelmesen mosolygott,
aztán amikor véget ért ez az  „úgyis csak mi tudjuk, hogy min
nevetünk” pillanat, hozzátettem: – Az olvasókörbe járok.
– És bekerült a suliújságba is! Most ír cikket halloweenről –
tette hozzá Virág.
És hogy ez más szájából mennyire jól hangzik! Virág apukája
sokat érdeklődött az újságról meg az olvasókörről is, úgyhogy
egész evés alatt erről beszélgettünk.
Este a szobámban betettem egy DVD-t, és a babzsák fotelemre
huppanva magamhoz húztam a hátizsákom. Kihalásztam belőle a
gumicukrot, és már épp indítottam volna a filmet, amikor apu
bekopogott.
– Mit nézel? – lépett be, tekintetét le sem véve a tévé
képernyőjéről. – Kalózok?
– Dehogy – ráztam meg a fejem.
– Az már ciki? – fordult felém összeráncolt szemöldökkel.
– Nem, csak már unom.– Ó, értem. Akkor ez most…?
– Rocktábor. Virág ajánlotta.
Apu pár pillanatig ácsorgott a tévémet nézve, végül leült a
másik babzsák fotelemre.
– Jaj, majdnem elfelejtettem – hajoltam el a táskámért, aztán
letettem apu mellé, aki egymás után kiszedte belőle az állatkertben
vásárolt dolgokat. Perec, medvecukor, kókuszrúd.
Szerencsénkre nem buktunk le, anyu nem jött rá, hogy késő este
mindenféle cukrot meg édességet eszünk a  Rocktábor  nézése
közben. Egyébként apu meglehetősen sokat kérdezősködött a film
alatt, olyanokat, mint  „kik ezek a kölykök?”, vagy  „miért
énekelnek?”, de a végére összeállt a kép, és megértette. 
Állatkerti délután: 5/4 – bár néha kellemetlen volt,
összességében jól szórakoztunk.
Rocktábor: 5/3 – nem is tudom. Semmi extra, nem értem, mi ez
az őrület körülötte.
Kígyó formájú piros gumicukor: 5/5 – finom.
Kígyó formájú kék gumicukor: 5/1 – nem finom, és tiszta kék
lett a nyelvem tőle. 

Szeptember 20., szombat
Csendes nap. Anyu szerint ez az utolsó igazán nyári hétvége,
úgyhogy egész nap a kertben ücsörögtem. Legalább hétfőn vissza
tudom vinni a könyvet, ugyanis kiolvastam. Virág az apukájával
tölti a hétvégét, a tegnapi állatkert után ma horgászni mentek.
Egyszer délután üzent, hogy teljesen ki van akadva, a hajnal óta
tartó szótlan üldögéléstől, és a víz bámulásától befordult.
Szeptember 21., vasárnap
Reggel elkísértem anyut a meteorológiai intézetbe, aztán kora
délután nekiálltam a maradék leckéimnek. A fizikával negyvenperces küzdelem árán sem sikerült boldogulnom, ezért
lementem anyuhoz, aki azt mondta, bármennyire szeretne,
fizikából egyáltalán nem tud segíteni, viszont szívesen beszél a
ciklonokról és anticiklonokról.  „Ezt később veszem igénybe”
ígérettel apu dolgozószobájába mentem, aki megnézte ugyan a
leckém, de csak a fejét rázta. Visszamentem a szobámba, és
kínomban bekapcsoltam a notebookom. Az msn tömve volt, de
hiába kérdeztem meg Andrist (ő közben autóversenyt játszott),
Zsoltit (ő egyszerűen kiröhögött, amiért vasárnap délután ezzel
foglalkozom) vagy éppen Kingát (ő mondta, hogy már kész van,
de nem segít, különben is lovagolni megy), nem jutottam egyről a
kettőre. A listán Cortez neve mellett ott volt a zöld jelzés, tehát
éppen gépezett, de rá egyszerűen nem mertem ráírni. A
fizikakérdés alibinek tűnne, tuti, hogy nem érdekli, és azonnal
elmondaná a többieknek, hogy ilyen gyenge ürüggyel próbálok
beszélgetést kezdeményezni. Már majdnem kikapcsoltam a gépem,
amikor Arnold bejelentkezett. Azonnal ráírtam.
Reni üzenete: Szia, kész vagy a fizikával?
Arnold üzenete: Ezt gondold át még egyszer.
Reni üzenete: Oké. Akkor máshogy. Segítesz a fizikában?
Arnold üzenete: Igen. Hol akadtál el?
Reni üzenete: Az elején.
Arnold üzenete: A legelején?
Reni üzenete:  Igen, a forgómozgás szögjellemzői. Tippem
sincs, nem igazán értem.
Arnold üzenete: Na jó, akkor várj.
És kilépett. Értetlenül néztem  a képernyőre, vártam, hogy
visszajöjjön, bár őszintén, Arnoldnál nem igazán lehet tudni. Már
arra is gondoltam, hogy meggondolta magát, csak nekem nem
szólt, amikor tíz perc várakozás után anyu bekopogott a szobámba.
– Reni, egy kis osztálytársad keres a fizikalecke miatt.
– Hogy? – fordultam meg csodálkozva.
Anyu megismételte, úgyhogy leszaladtam a lépcsőn. Valóban,
Arnold az ajtónkban állt, és unottan meredt maga elé.– Elhoztam a könyvet is, ha az elején megakadtál, akkor sosem
fogsz tudni továbblépni. Az alapok ismerete a legfontosabb –
magyarázta a tőle megszokott stílusban.
– Nem gondoltam, hogy átjössz. Azt hittem, várjak a neten –
tártam szét a karomat.
– Két utcával lejjebb lakom. Miért tanítanálak az interneten?
Ez igaz. De akkor is meglepett.
– Arnold, milyen kedves tőled, hogy felajánlod a segítséged.
Hol szeretnétek tanulni? – kérdezte anyu.
– Nekem mindegy – vontam meg a vállam, és Arnoldra néztem.
– Én most járok itt először. Honnan kéne tudnom? – nézett
vissza rám. Ez jogos.
Végül a nappaliba mentünk (azért a szobámba nem akartam
hívni, mégiscsak fiú, kicikizne a Johnny Depp-képek és lányos
dolgok miatt), én a fotelbe ültem, Arnold pedig a kanapéra. Amíg
én a gyakorló képleteket elemeztem, nem kerülte el a figyelmét a
könyvespolc.
– Ezek a te könyveid?
– Nem – ráztam meg a fejem. – A szüleimé. Az enyémek a
szobámban vannak.
Anyu körülöttünk sürgölődött, hozott üdítőt meg kis pereceket,
aztán bement apu dolgozószobájába.
– Reninek sikerült megoldani a fizikát? – hallatszott ki a nyitott
ajtón át apu hangja.
– Nem, a nappaliban tanul. Nézd meg.
– Rengeteg dolgom van, majd később – válaszolta apu.
– Jó, csak gondoltam, szeretnéd megismerni a kis barátját,
Arnoldot, aki nagylelkűen átjött segíteni…
Ahhoz képest, hogy apunak  „olyan rengeteg dolga volt”, anyu
kijelentése után tíz másodperccel már mellettem állt, és rosszallóan
nézte a jegyzetelő Arnoldot.
– Szóval te vagy Arnold – közölte  „rettegett” hangsúllyal.
Arnoldot azért nem lehet könnyen zavarba hozni, felállt,
bemutatkozott, illedelmesen megdicsérte a házunkat, és
megjegyezte, hogy a könyvespolcon lévő lexikonsorozat ötödik és hatodik darabja fel van cserélve, és így  teljesen megbontják az
egységet. Apu csodálkozva a polchoz lépett, és a helyükre rakta
őket.
– Elnézést, hogy szóltam, de az érkezésem óta zavart – bólintott
Arnold, amikor végre „rend” lett.
Én mosolyogva jegyzeteltem tovább, apu pedig leült a másik
bőrfotelbe, és felügyelte a tanulásunkat. Másfél óra alatt
végeztünk, Arnold mindent elmagyarázott, volt, amit többször is,
úgyhogy magamtól meg tudtam csinálni a házimat.
– Tényleg nagyon köszi a segítséget – csuktam össze a füzetem.
Arnold csak biccentett, aztán felállt. Vele együtt apu is, aki
látszólag elzsibbadt a hosszas felügyelőpóz után.
– Megmutatod a könyveidet? – kérdezte Arnold.
– Persze – vontam meg a vállam.
Apu szemében egy olyan  „aha” kifejezést fedeztem fel,
úgyhogy természetesen jött velünk. Arnold a szobámban nem
nagyon nézett körül, rögtön a könyvespolcomhoz lépett, és a
kiadványok gerincét leolvasva böngészett, miközben belebelekérdezgetett valamibe, hogy hogy tetszett. Apu mindvégig
maga előtt összekulcsolt karokkal támasztotta az ajtófélfámat.
– Jó, de hiányos – minősítette végül a könyvgyűjteményemet
Arnold, és már meg is fordult. Az ajtó felé lépve megakadt a
szeme az íróasztalom felett lévő tükrön és közelebb lépett.
Azonnal lesápadtam. A fenébe!
Nem a Johnny Depp-kép, nem a rátapasztott emlékeztető cetlik,
de még csak nem is a béna High School Musical matrica volt az
oka. Hanem a manga rajz, amit Virág készített nekem.
– Ez itt…? – fordult vissza hozzám összevont szemöldökkel.
– Igen, az egy képregény – bólintottam iszonyatos
nyomatékokkal hangsúlyozva a mondatot.
Arnold egy pillanatig a szemembe nézett, aztán fújtatott egyet.
– Igen, azért volt olyan ismerős.
Apu a beégésemből és földbesüllyedésemből mit sem vett észre,
továbbra is Arnoldot figyelte. Végül belátta, hogy nem jelent
veszedelmet semmilyen tekintetben, úgyhogy amikor kikísértem a kapuig, már nem jött velünk. De az ablakból nézett, ezt rögtön
láttam, pedig próbált elbújni a függöny mögött. Na mindegy.
– Holnap találkozunk – köszönt el Arnold.
– Várj – szóltam utána. – Az a kép, amit láttál…
– Nem igazán érdekel – vonta meg a vállát.
– Oké, de azért köztünk marad?
– Még ha szóba is állnék a „Cortez-féle” alakokkal, akkor sincs
jogosultságom elmondani, amit láttam, amíg felhatalmazást nem
kapok rá. Én tisztelem a jogokat – közölte komolyan. Én meg
megkönnyebbültem. Komolyan.
Ciki: 5/1 – Arnold előtt totál beégtem.
Fizika házi: 5/3 – tényleg sikerült magamtól megcsinálni, de
nem érdekel, a beégésem mindent visz. 
Gulliver utazásai: 5/5 – igazán tetszett.
A közösségi portálon Cortez végre bejelölt: 5/5* – no comment.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése