2013. január 12., szombat

Sz.J.G.-A kezdetek Szept. 22-26



Szeptember 22., hétfő”
Arnold tartotta a szavát. Tényleg nem mondta el senkinek, hogy
a tükrömre Cortez mangafiguraként van felragasztva. Ha ez
kiderült volna, sulit kéne váltanom, amihez egyáltalán nincs
kedvem. Arnold, amikor a suliszekrényénél megvárva ismét
megkérdeztem, hogy mennyire tart nevetségesnek (a szekrényében
egyébként Einstein kinyújtott nyelvű képe és számtalan John
Lennon-poszter van ragasztva), Arnold azt mondta, őt nem érdekli,
hogy visongatós-nevetgélős oldalam is van, egészen addig, amíg
tud velem normálisan beszélgetni.
– Még egyszer köszönöm, ez nagyon rendes tőled – sóhajtottam
sokadszorra, de ezúttal tényleg megkönnyebbülve.
Virág, mintha csak nem lenne elég bajom azzal az egy rajzzal,
ami ilyen galibát okozott nekem, megmutatta, hogy vasárnap,
miközben az apukájával horgászott, továbbfejlesztette a mangaCortez rajzait.– Látod, légdeszkája van, mint a  Vissza a jövőbe  trilógiában
Martynak – lapozta át a jegyzetfüzetét.
– Hű – bólintottam elismerően.
Na jó. Úgy érzem, kezdek meghülyülni. Az olvasókörben képes
vagyok Dickensről folyamatosan, huszonnégy percig beszélni
(Kardos az egekig dicsért az egész csoport előtt), közben pedig
gyomorgörcsöt kapok, ha Cortez feláll mögöttem a padjából.
Belelkesedek egy rajztól, amikor életemben nem olvastam sem
képregényt, sem mangát, miközben cikket és ajánlót írok az
iskolaújságba! Az osztály (sőt az egész iskola) legértelmesebb és
legokosabb fiúja a barátom (Arnold), akivel bármikor tudok
beszélni olyanról, ami mást nem érdekel, de közben a legjobb
barátnőm Virág, akivel képesek vagyunk bármikor hosszasan
elemezni msn-en, hogy mi történt tíz perccel azelőtt. Remélem,
nem leszek skizofrén.
Olvasókör: 5/5 – kikölcsönöztem a Huckleberry Finnt, mindjárt
bele is kezdek.
Virág legújabb rajzai: 5/5* – kiraktam a tükrömre. 
Vacsorára szecsuáni csirke: 5/4 – rendeltük. 


Szeptember 23., kedd
Reggel kicsit korábban érkeztem a suliba, ugyanis le kellett
adnom az első jegyzeteket a suliújság októberi számához.
Pechemre Kinga utánam fél perccel esett be. Amikor megláttam, a
mellkasomhoz szorítottam és megpróbáltam elrejteni a kis
noteszemet, amibe jegyzeteltem, ugyanis Kingánál egy lefűzős
mappa volt, aminek az oldalából kilógtak a színes jelölőcsíkok.
Hurrá. Megint ráment a küllemre, komolyan veszi az „újságírást”,
szerintem felvásárolta az összes színes, öntapadós jelölőragasztót,
hogy komolyabbnak tűnjön.
– Hogy állsz a cikkel? – kérdeztem tényleg érdeklődve, mert
gondoltam, elütöm az időt, amíg Timi az egyik gépnél bütyköl
valamit.– Természetesen jól – felelte annyira nyilvánvaló hangsúllyal,
hogy kezdtem kellemetlenül érezni magam, mintha csak butaságot
kérdeztem volna. – Te?
– Csak az ötleteimet hoztam megmutatni – válaszoltam.
– Még nem vagy kész? – kerekedett el a szeme.
– Nem, egyelőre vázlataim vannak – mondtam összeszorított
fogakkal.
– Pff – adta ki ezt a kellemes, enyhén megalázó hangot. Timi
végre odajött hozzánk, mindkettőnk kezéből kivette a
jegyzetfüzetet és mappát is, aztán lerakta az asztalra. Kinyitotta
Kinga mappáját, a kezébe vett egy rózsaszín jelölőtollat, és
gyorsan, mint egy őrült, elkezdte kihúzogatni a mondatokat.
Láttam, hogy Kinga egészséges arcszíne fehérbe csap át.
– Tessék, ez alapján haladj tovább – nyújtotta vissza
türelmetlenül, és már bele is olvasott az enyémbe. Kinga még
mindig mellettem állt, egyrészt mert a döbbenettől mozdulni sem
tudott, plusz természetesen megvárta, hogy az enyém milyen.
Timi fél kezével az asztalra támaszkodva futotta át a
jegyzeteket, a másik kezében tartott jelölőfilccel  pedig áthúzta,
áthúzta és áthúzta.
– Mást! – szólt nekem egyszerűen. – A holnapi leadásra
szedjétek össze magatokat! Sziasztok – tolt ki minket a teremből,
és becsukta mögöttünk az ajtót. Mindketten úgy álltunk a csukott
ajtót bámulva, mintha nem hinnénk el.
– Áthúzta! Áthúzta majdnem az egészet! – szólalt meg végül
Kinga.
– Nyugi, az enyémet is – sóhajtottam nehézkesen.
– Ez engem egyáltalán nem nyugtat meg! Kizárólag a sajátom
érdekel! – söpörte le a válláról a haját, és felszegett állal, új erőre
kapva ott hagyott.
Én azért kicsit nehezebben szedtem össze magam.
A teremben a többiek rendesek voltak, próbáltak tanácsot adni.
– A filmajánlóba tedd bele a Halloweent. Klasszikus és mindig
ijesztő – kiáltotta Ricsi. A golyóstollammal a combomat ütögetve
a padomon ültem, és megráztam a fejem.– Nem jó, korhatáros.
– Na és?
– Benne volt – mutattam fel sokadszorra az összefirkált,
megalázott jegyzetfüzetemet. Nem büszkén, inkább tényként.
– Akkor passz – vonta meg a vállát.
– Mit szólsz a  Freddyhez?  – nézett fel a táskájában kutatva
Zsolti.
– Korhatáros! – ismételtem sokadszorra. Elmondtam már a
Kampókéz, Rémségek könyve, Sikoly, Péntek 13  és Fűrész tippek
után is, hogy KORHATÁROS! Már arra gondoltam, hogy a
homlokomra írom, hátha úgy megértik.
Becsengetésig erről beszélgettünk, már azt hittem, megőrülök,
amikor a padján ülő Cortez kihúzta füléből a fülhallgatóját.
– Halott menyasszony. Tim Burton. Sötét, de mese – közölte, és
gyönyörű kék szemével felnézett rám. Először nem is értettem,
hogy mit mond, csak elmosolyodtam, aztán hirtelen észbe kaptam.
Mese.
– Korhatáros? – kérdeztem vissza, és a szó hallatán már
mindenki elröhögte magát. Cortez megrázta a fejét, aztán elpakolta
a zenelejátszóját.
Kardos jelent meg az ajtóban, úgyhogy lekászálódtam a
padomról, és zavartan leültem. Vicces, ha életem első cikkét
Cortez menti meg. Wow.
Én nem szégyelltem segítséget kérni a többiektől, mivel
reméltem, hogy a tippek között akad használható (mint Cortezé is),
és látszólag szívesen segítettek, Kinga azonban nem kért belőle.
Az ebédszünetben az udvaron ülve már elég sok ötletem volt
ahhoz, hogy újrakezdjem az egész halloween témát. A térdemre
fektetett lapokba mélyedve egyszer csak felkaptam a fejem,
ugyanis Dani (a fotós) kirontott az udvarra, nyomában a
hisztérikus Kingával.
– Mondom, hogy a béna képeid miatt nem jó az egész! –
üldözte Kinga. Mosolyogva megcsóváltam a fejem. Van, aki
képtelen elviselni, ha hibázott.A leckéim megírása után nekiültem újra az ajánlóknak, és egész
délután (meg este is) ezzel szenvedtem. Komolyan, még vacsora
közben is mellettem volt a notebookom, amit anyuék kivételesen
nem szóltak meg. Elfáradtam. És most pittyeg az msn. Biztos
Virág küld zeneanyagot.
Mindjárt elalszom: 5/1 – hullafáradt vagyok.
Cortez segített a cikkben: 5/5 – Wow. 
A többiek is segítettek: 5/3 – annyira rendesek! Csak éppen
használható tippet nem adtak. 
Sulirádió: 5/1 – Máday miatt ma egész nap sanzon szólt.
Majdnem elaludtunk. 


Szeptember 24., szerda
Hajnali ötre állítottam be az órámat. Ez igazán fájt. Viszont így
volt időm kiegészíteni és ellenőrizni az ajánlókat. Mire indultunk,
már úgy éreztem, hogy eltelt a nap. Pedig csak akkor kezdődött.
Virággal mentem be a suliba, magamhoz szorítva szegény,
megkínzott jegyzetfüzetem.
Máday nem állt az aulában, ezért Blink 182 szólt a sulirádióból.
 Viszont ez azt jelentette, hogy a suliújság termében van. Jaj.
– Figyelj – fordított maga felé Virág, amikor látta, hogy
mennyire izgulok. – Ha megint kihúzzák, akkor hülyék –
vigasztalt.
– Oké, de nem leszek népszerű, ha ezt megmondom – nevettem
el magam.
– Menni fog. Fésüld a szemedbe a hajad, az szerencsét hoz –
bólogatott.
– Kösz a tippet, de csak ha nem sikerül. Akkor magamba
fordulok és összezuhanok.
– Jó, majd megmutatom, hogy kell – bólintott, mire mindketten
elnevettük magunkat.
– Renáta, várj – csörtetett be Kinga a portán, ahol azonban
utánaszóltak, mert nem látták tisztán a belépőkártyáját. – Itt van! –fordult meg lendülettel Kinga, és a portás arcába mutatta a kártyát.
– Gondolja, hogy ha nem ide járnék, bejönnék leadni egy anyagot
az iskolaújságnak? Te jó ég! – fordult vissza hitetlenkedve, és
otthagyva a ledöbbent portást, egyenesen hozzánk lépett.
– Kész lettél?
– Igen – bólintottam.
– Akkor menjünk.
Virág bátorítóan megszorította a kezem, aztán Kingával lépést
tartva (eléggé sietett) elmentem leadni az ajánlókat.
Annyira izgultam, hogy nem is emlékszem, hogy mentem be a
szerkesztőségbe. Arnold pont előttünk lépett ki.
– Hogy ment? – kérdeztük egyszerre Kingával, egymás szavába
vágva.
– Jól – válaszolta Arnold természetes arckifejezéssel.
– Gratulálok – mosolyogtam rá őszintén, de Kinga megragadta
a karom.
– Kit érdekel? Nézzük a miénket.
És már be is húzott a terembe. Máday és Timi már vártak ránk,
a többiek nem foglalkoztak velünk, a számítógépeken pötyögtek
meg nyomtattak.
Ugyanúgy, mint tegnap, Timi kivette mindkettőnk kezéből az
anyagot, lerakta az asztalra, és nekiesett. Falfehéren várakoztam,
amíg Kinga cikkét olvasta.
– Jó, ez mehet. Két mondatot húztam, de összességében jó.
Szép munka – vigyorgott egy pillanatra kötelességtudóan Timi,
aztán már rá is tért az  enyémre. Szinte hallottam, ahogyan Kinga
megkönnyebbül, lélegzete lelassult a normál tempóra.
Timi hihetetlenül gyorsan elolvasta a könyvajánlóm (John
Updike:  Az eastwicki boszorkányok),  és olvasás közben hallatott
egy „haha”-t. Rémülten néztem rá.
– Ez vicces volt, jót nevettem – magyarázta hadarva, és már
olvasta is az albumajánlómat (My Chemical Romance – The Black
Parade). Reakció nélkül áttért a filmajánlóra, Cortez tippje szerint
a Halott menyasszonyt írtam.Egy pillanat alatt végzett, és felnézett rám. A szívem hevesen
vert, kedvem lett volna elrohanni, ráadásul Kinga a győztesek
nyugodt tekintetével figyelt, szinte kívánta a bukásomat.
– Reni – vakargatta meg a tollával a fejét Timi. – Ez tökéletes.
És rólam lezuhant úgy héttonnányi teher.
Kinga szó  nélkül lépkedett mellettem a folyosón, feszültnek
tűnt. Én viszont valósággal szárnyaltam. Egyszerre mentünk be a
terembe, Kardos már elkezdte a nyelvtanórát, de érkezésünkre
félbeszakította.
– Na? Na, mi volt? – pattant fel Virág.
– Megvan! Mindkettőnknek – szóltam őszintén
megkönnyebbülve. Virág felugrott a padjából, és helyben
ugrándozott, a többiek pedig gratuláltak.
– Hé, benne lesz, hogy segítettem? – kérdezte Zsolti.
– Nem hiszem – ültem le a helyemre.
– Kár. Pedig adtam néhány tippet.
– Tudom, és köszönöm. A fényképedet azért megpróbálom
betetetni – feleltem. Mindenki felröhögött, még a mindig komor
Kardos tanár úr is elmosolyodott.
– Na jó, akkor megtörtént a gratuláció, folytassuk az órát,
Virág, te pedig, kérlek, ülj le – szólt a tanár.
Viszonylag hamar elcsendesedtünk, és folytatódhatott az óra. A
következő szünetben a folyosón tébláboltam, miközben anyuval
beszéltem mobilon. Kicsit eltartottam a fülemtől, ugyanis annyira
kiabált örömében, hogy beszakadt a dobhártyám. Hirtelen valami
megbökte a vállam, én pedig megperdültem a tengelyem körül.
Csodálkozva lefogtam fél kézzel a mobilom, és Cortez szemébe
néztem.
– Jó lett a film? – kérdezte.
– Mi? – csodálkoztam.
– A halott menyasszony…
– Ja! Igen! Jó lett – motyogtam zavartan.
– Oké – biccentett, majd engem kikerülve továbbment a
folyosón Ricsiékhez, akik a lépcsőnél várták.
– Reni! Reni, ott vagy? – kiabálta anyu a telefonba.– Persze, itt – kaptam észbe újra a fülemhez emelve a telefont,
miközben Cortez távolodó alakját néztem a folyosón. Huh.
A suli utáni szerkesztőségi megbeszélés sokkal lazább és
nyugodtabb volt, addigra már mindenki leadta a cikkeket, úgyhogy
csak ültünk az asztaloknál, néhányan az asztalon (Arnold) és a
kivetítőn végignéztük a tervezetet a címlaptól kezdve (’56-os kép)
egészen  az utolsó oldalakig (halloweeni dekoráció). A közbeeső,
kétoldalas ajánlóimat nézve mérhetetlen boldogság és elégedettség
fogott el.
Az ajánlóim: 5/5 – tökéletes. Ezt a szót használták rá. 
Beszélgetés Cortezzel: 5/3 – hát még ha értelmes lettem volna.
Virág végre feltörte a számítógépe jelszavát: 5/5 – ügyes. 


Szeptember 25., csütörtök
Ma törin Barka tanárnővel (mivel az ókori Rómáról tanulunk)
megnéztük a Gladiátort. Persze már mindenki látta, de azért senki
nem ellenkezett, végre egy laza törióra a szokásos eszement
diktálás helyett. Mondjuk, mivel az óra csak 45 perces, a Gladiátor
meg legalább 150, Barka a szerinte  „unalmas vagy történelmileg
hiteltelen” részeket egyszerűen átnyomta a következő jelenetre, így
sikerült megnéznünk egy tanóra alatt. Csengetéskor Virág még
Maximust siratta, ugyanis a gladiátor halála eléggé megviselte
annak ellenére, hogy a filmet nem igazán értette.
– Hogy lehet Commodus ennyire gonosz? – kérdezte, miközben
kirámolta a szekrényéből a rajztábláját és a felszerelését.
Jaj, ne. Rajzóra… Vladár azt a feladatot adta, hogy mindenki a
párjával szembe ül, és lerajzolja. Ez a párosítás névsor szerint
ment, úgyhogy akárcsak kémián, itt is Ricsi lett a  „párom”. Pár
perc rendezkedés után mindenki elfoglalta az új helyét, és mehetett
a feladat. Zavartan körbenéztem a teremben, a többiek elmélyülten
alkottak.
A velem szemben ülő Ricsi is hozzákezdett a munkához, én
meg bénán bámultam az üres lapomra.– Renáta, van valami probléma? – lépett hozzám Vladár, és
vékony, csontos kezével a padomra támaszkodott.
– Semmi – ráztam meg automatikusan a fejem, és egy körző
segítségével végre rajzoltam egy szabályos kört. Ezt Ricsi fejének
terveztem.
Óra végén soha nem hallott  mértékű röhögés rázta meg a
termünket. Naná, hogy az én rajzom volt az oka. Jó, tény, hogy
nem hasonlított Ricsire (Zsolti szerint ufó, Dave szerint viszont
barack volt a lapomon), de én tényleg minden tudásomat
összeszedtem. De legalább Ricsi nem haragudott meg, csak annyit
kérdezett, hogy valóban így néz-e ki. Természetesen nem, de
mindegy. Három rajz sikerült egyébként a legjobban, Virágé,
Arnoldé és Cortezé. Kinga ezen fel is háborodott, és szerencsétlen
Gábort vádolta, amiért ő bénán néz ki, ezért túl jó rajzot nem is
lehet róla készíteni.
Délután Virág átjött, és áthozta a laptopját, hogy megmutassa a
Sims városát, úgyhogy egy órát Simseztünk. Szörnyen jó házakat
készített, sőt, a saját készítésű simjei a megszólalásig hasonlítanak
az eredeti emberekre. Megmutatta a saját simjét, aki Pete Wentz
felesége a játékban, plusz legnagyobb meglepetésemre elkészítette
az én simemet is (nagyon hasonlít, sőt, olyan ruhát is csinált hozzá,
amilyenem van!) és Cortezét. Mi is házasok vagyunk a játékban.
Rajzom Ricsiről: 5/1 – annyi stimmel, hogy mindkettőnek van
feje. Semmi más.
Virág simjei: 5/5 – át is mentettük a gépemre, úgyhogy én is
tudok velük játszani. 
Témazáró duplamatekon: 5/3 – nekem sikerült, de Virág többet
nézte az órát, mint a feladatot. 
Cortez felelete irodalomórán: 5/1 – a harmadik egyese…
Gladiátor. 5/5 – áttekerve is nagyszerű film.



Szeptember 26., péntek
Apu kirakott a suli előtt minket, mi pedig Virággal
odaköszöntünk a többieknek, akik a lépcső alsó fokán ültek és
beszélgettek.
– Jó hogy jöttök – pattant fel Zsolti, és leporolta a nadrágját. –
Ha Dave megkérdez titeket ebédszünet után, mondjátok, hogy
semmiről nem tudtok!
– Ez nem lesz nehéz – biztosítottam, mivel így sem értettünk
semmit. Virág a fekete-fehér csillagos pulcsija kapucnija alól
pislogott értetlenül.
– Oké – mutatta fel mindkét hüvelykujját Zsolti. – Akkor ezt
meg is beszéltük.
A vállunkat vonogatva mentünk fel a lépcsőn, közben egy
utolsó pillantást vetettem Cortezre (aki sötétkék bő fazonú farmert,
fehér deszkás cipőt és fehér kapucnis pulcsit viselt, amiben őrülten
menőn néz ki), aztán bementünk a suliba.
Negyedik órában az ofő izgatottan jött be a terembe, látszólag
„sok mondanivalója” volt. Mint mindig.
– Jól van, kezdjük az elején. Akik a nevüket hallják, kihozzák
az ellenőrzőjüket – nyitotta ki a naplót, és gyors, türelmetlen
kézmozdulattal végighúzta a névsoron az ujját. – Antai-Kelemen,
Bencze, Haraszti és Nagy!
Cortez, Virág, Robi és Zsolti kedvtelenül feltápászkodtak a
padjukból, és kimentek az asztalhoz.
– Ádám – nézett fel az ofő Cortezre. – Három irodalom
egyessel bukásra állsz, jeleznem kell a nagyszüleidnek –
sóhajtotta. Cortez lazán letette az ellenőrzőjét a tanári asztalra, és a
vállát megvonva visszaült a helyére.
– Virág – folytatta Haller. – A tegnapi matematika témazáród
alapján…
– Már ki is lett javítva? De jó! – csillant fel Virág szeme.
– Igen, és egyes – tette hozzá az ofő. – Emiatt három egyesed
van. Beírom az ellenőrződbe.
– Ó – biggyesztette le a száját Virág csalódottan. A fenébe.
Pedig próbáltam segíteni. Mindegy.Az ofő beírt még Robinak a kémia (két egyese van) és Zsoltinak
a francia kultúra miatt (két egyes és egy kettes).
– Valamint Reni – húzta  össze a szemöldökét Haller, bennem
pedig megállt az ütő.
– Igen? – kérdeztem gombóccal a torkomban. Tudtommal nem
állok bukásra.
– Kicsit aggasztó, hogy a kitűnő eredményeid mellett ilyen
gyengén szerepelsz rajzból. Van valami problémád Vladár tanár
úrral?
Az osztályban kitört a röhögés.
– Nem, inkább a tárggyal van gondom – feleltem zavartan. Na
igen. De ez tény.
Az ofő ezután rátért a további fontos megbeszélnivalókra, mint
például a házirend kibővített változata (tilos PS konzolt hozzákötni
a termekben lévő tévékhez ).
Az ebédszünetet szokás szerint az udvaron töltöttük, én a
Huckleberry Finnt olvastam, Arnold Karl May Winnetouját, Virág
pedig csak nézelődött, amikor is a sulirádióban elhalkult a zene, és
a szerkesztő hangja szólalt meg:
– A következő dalt Felmayer Dávid kérte a 9/b-ből, mivel ez a
kedvenc száma.
És felcsendült Britney  Baby One More Time-ja. Az udvaron
kitört a röhögés, miközben mindenki az árkád alatt álló Dave felé
fordult.
– Nem! Nem! – kiabálta fülig vörösödve. – Én ezt utálom! Ne
vicceljetek, ezt nem vehetitek be! Ugyan már!
Nem igazán figyelt rá senki, Cortez, Ricsi és Zsolt (az
ötletgazda) a falnak támaszkodva röhögött, amíg Dávid berohant
az épületbe. Valószínűleg rárontott a stúdiósra. Úgy tűnik, a
„pizzasztorinak” bealkonyodott,  helyette megjött a sulirádiós
szívatás.
Tesin kidobósoztunk, ráadásul jegyre. Valamilyen csoda folytán
nem vettek rólam tudomást, szerintem nem vettek észre, így
viszonylag későn dobtak ki, akkor viszont Kinga, és az arcomba
csapódott labda helye még mindig látszik. De ötöst kaptam.
Életem első tesi ötöse. Megszenvedtem érte.Dávid sulirádiós beégése: 5/5 – egész nap Britneynek hívták
Cortez irodalom átlaga: 5/1 – totál bukás
Virág matek átlaga: 5/1 – dettó.
Vacsorára bolognai spagetti: 5/4 – egész jó volt. 
Hétvége: 5/5 – Virággal úgy tervezzük, hogy áthozza és
megnézzük DVD-n a Narnia Krónikáit, a Csillagport és a Bűbájt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése